ANALYSE OG INNSIKT

Få dypere innsikt i kommunikasjonen

Analysene våre gir verdifull innsikt i omtaler, omdømme og prestasjoner i hele medielandskapet.

La oss analysere kommunikasjonen og prestasjonene deres

Medieomtaler

Hvordan blir dere omtalt i mediene? Er det regionale og/eller internasjonale forskjeller som påvirker prestasjonene? Medieanalysene våre gir en dypere innsikt i ulike mediers- og medietypers omtaler av nøkkelbudskapene. Det gir deg enda bedre mulighet til å styrke kommunikasjonstiltakene.

Omdømme

Nesten alt handler om et godt omdømme i en transparent digital tidsalder. Analysene våre hjelper deg å få innsikt hvordan du kan påvirke omdømmet positivt med den rette kommunikasjonen på de rette steder. Vi skaper innsikt i omdømmet, så dere kan prioritere de riktige strategiske grepene.

Interessenter

Hvordan oppfatter kunder, leverandører og interessenter virksomheten eller organisasjonen? Hvor langt når kjernebudskapene ut til de ulike interessentene, og hvordan blir de mottatt? Interessentanalysene våre ser på gjennomslagskraften og imaget blant dine viktigste interessentene.

Konkurrenter

Få innsikt i prestasjonene i forhold til konkurrentene. Konkurrentanalysene våre gir deg innsikt i konkurrenter, budskapene deres, share of voice, omtalekvalitet og mye mer. Er kvaliteten av omtalene deres bedre eller verre? Og hvordan utviklet imaget deres seg i forhold til konkurrentene over tid.

Influensere

Hvem påvirker debatten rundt din organisasjon, agendaene, produktene og servicen? Hvor effektivt spres kjernebudskapene? Og hvordan resonnerer mottakere når influensere omtaler dere? Få innsikt i hvilke aktører som påvirker omdømmet, så dere kan styrke de eksterne relasjonene.

Agendaer

Enten det er økologi, sirkulær økonomi, likestilling eller noe helt annet, skaper vi innsikt i de viktigste agendaene. Vi overvåker kjernebudskapene, og måler gjennomslagskraften i mediene. Vi kombinerer også innsikten med andre parametere, når vi kartlegger effekten av kommunikasjon.

Kampanjer og events

Får kampanjene og eventene den riktige oppmerksomhet og omtale i mediene? Hvilke medier og aktører er særlig opptatt av å omtale dere? Hvor langt når kampanjebudskapene , og skaper de resultater på de spesifikke målsettinger og mål? Kampanjeanalysene våre gir deg innsikten.

Bærekraft

Det krever innsikt for å lykkes med å kommunisere om bærekraftige initiativer. Vi har omfattende mediedata om FNs globale mål og bærekraft i media. Hvilke temaer eller globale mål er på agendaen, og hvor ofte blir du nevnt i forhold til konkurrentene?

Hva mer vil du vite?

Analysene våre gir virksomheter og organisasjoner bedre innsikt i det de presterer i media – og hvordan det påvirker noe så viktig som omdømme og kundenes kjøpelyst. Kontakt oss og hør mer om hvordan vi kan styrke kommunikasjonen og posisjonen din ved hjelp av analyse og innsikt.

gratis analyserapport

CEO Superbrands 2019

CEO Superbrands 2019 sætter fokus på danske topledere, der agerer som særligt stærke brands for deres virksomhed.

Årsanalyse 2020

Hvordan kom budskapet deres gjennom i 2020?

Med en årsanalyse samler og dokumenterer vi årets medieomtale i en overkommelig rapport. Herunder også hvordan COVID-19 har påvirket omtalene deres.

Kom helt i dybden med våre interaktive dashbord

Dykk ned i mediedata via våre dashbord og få mer verdifull innsikt. Klikk, filtrer og zoom inn på alt.

Dykk dypere ned i data

Med våre interaktive dashbord får du enda dypere innsikt i hvordan budskap og agendaer utvikles på tvers av medier.

Filtrer og sammenlign

Zoom, filtrer og oppdag helt nye sammenhenger i mediedataene og eksempelvis effekten på nettrafikken, omdømme, salg eller andre KPI-er.

Eksporter dataene

Alle data er åpne og tilgjengelige, så de kan bearbeides i andre systemer. Eksporter som Excel, PDF eller grafikk til presentasjoner.

Vy er et selskap som har millioner av kundemøter hvert år. Derfor er det ekstra viktig å vite hva som blir sagt og skrevet om selskapet vårt. Medieovervåkning og en lettfattelig medieanalyse er derfor viktig. Medieanalysen presenteres for vårt konsernstyre hver måned. Gjennom Infomedias nyhetsportal lager vi hver dag en kort oppsummering av det siste døgnets medieoppslag. Oppsummeringen sendes til nær 200 ledere og nøkkelpersoner i konsernet.

Åge-Christoffer Lundeby, Kommunikasjonssjef, VY

Rapporter den viktigste innsikten til ledelsen

Få en klar oversikt over prestasjonene deres i media. Vi oppsummerer og setter alt i perspektiv i et enkelt og oversiktlig design, som fungerer optimalt til ledelsesrapportering.

Klare målsettinger og mål

KPI-ene og resultatene deres er vårt skarpeste fokus. Medieanalysene våre gjenspeiler derfor alltid om dere er på rett spor, og forteller hva dere kan gjøre enda bedre.

Oversikt, innsikt og handlinger

Den gode analysen gir overblikk og innsikt som støtte for beslutningene. Med Infomedias medieanalyser rapporterer du raskt, tydelig og handlingsorientert.

Enkel ledelsesrapportering

Rapportering på ledelsesnivå krever fokus på de få og viktige ting. Med medieanalysene våre kommer du helt inn til kjernen når du skal treffe viktige beslutninger.

Se også

Digitale plattfomer

Vi tilbyr noen av markedets ledende teknologier for å overvåke og analysere kommunikasjonen din på sosiale medier.

Rådgivning

Våre analytikere og rådgivere hjelper til med å oversette innsikt i målrettede tiltak som fører til målbare resultater.

Følg med på bloggen

Få innsikt i de nyeste strømningene på media intelligence-området. Følg ekspertene våre på bloggen.

Vil du høre mer om analysene våre?

La oss ta en prat om hvordan analysene våre kan gi deg bedre innsikt for å lykkes i jobben.

Kontakt oss og hør mer om:

  • Analyser og innsikt i medietiltakene
  • KPI-fastsettelse og optimalisering av kommunikasjonen din
  • Datavisualisering i interaktive dashbord
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.