Customer Solutions Specialist

Ønsker du å jobbe med B2B-kunderådgivning innen medieovervåkning, og hjelpe norske bedrifter, organisasjoner og offentlige virksomheter med å finne relevant medieinnhold? Da er kanskje dette jobben for deg.

Infomedia Norge har en ledig fast stilling som Solution Specialist ved vårt Customer Solutions-team, hvor du vil inngå som en av fem ansatte på teamet.

Infomedia er en ledende nordisk aktør innen media intelligence, medieovervåkning og medieanalyse. Ved hjelp av avansert teknologi, komplekse algoritmer og et sterkt team av dyktige medarbeidere, overvåker vi det som blir sagt og skrevet i alle typer redaksjonelle og sosiale medier verden over.

På kontoret i Oslo jobber en sammensveiset, produktiv og dedikert gjeng med mennesker. Hos oss vil du komme inn i et godt sosialt miljø med masse engasjement og driv.  

Noen sentrale egenskaper vi ser etter

Det er vesentlig at Customer Solutions Specialist bidrar til en god kultur i Infomedia Norge ved å:

  • Være teknologi- og samfunnsinteressert
  • Motiveres av å finne gode løsninger for kunder
  • Bidra til å tenke nytt i et marked som stadig endrer seg
  • Bidra til å dele erfaringer på tvers av teams og sørge for at vi alle hjelper hverandre

Utdannelse på høgskolenivå med fokus på IT, medieteknologi, kommunikasjon eller andre relevante fagområder. 

Noe teknisk kunnskap og erfaring med boolske eller regulære uttrykk, mediesøk eller lignende, er en fordel. Men det viktigste er at du evner og trives med kundekontakt, er teknologisk interessert og kan sette deg inn i tekniske oppsett og bruke de effektivt og raskt. 

Dine oppgaver

Din arbeidsdag vil være variert og du kommer til å ta del i hele kundereisen. Vi har flere spennende prosjekter på gang, og her vil du også få mulighet til å være en bidragsyter og samarbeide på tvers av avdelinger. Du vil bli en del av en dyktig og erfaren gjeng kollegaer, som vil sørge for å gi deg god opplæring slik at du skal lykkes. 

  • Oppsett og drift av medieovervåkingsløsninger for våre kunder
  • Holde kundemøter med fokus på onboarding, opplæring og oppfølging innen Infomedias medieovervåkningsportal for nye og eksisterende kunder
  • Sette opp feeds og e-postvarsler
  • Rapportere og følge opp tekniske feil i plattformen
  • Forbedre treffsikkerhet i søkeoppsett. Sørge for å gi kunder så relevante treff som mulig gjennom feilsøking i interne verktøy, produksjon og endring i søkekriterier
  • Behandle telefonhenvendelser innenfor telefonens åpningstider
  • Du vil bli et viktig bindeledd mellom kunder, salgs- og analyseavdelingene, samt IT. Kundekontakt utgjør den viktigste og største delen av arbeidet

Hva kan vi tilby?

  • Jobb i et spennende, internasjonalt selskap i vekst
  • Mulighet for å jobbe med noen av Nordens største private og offentlige virksomheter og organisasjoner
  • Attraktiv stilling med stort utviklingspotensial samt personlig og faglig utvikling
  • Rikt faglig miljø og gode kolleger
  • Mulighet til å sitte tett på en engasjert ledergruppe og de beslutninger som tas
  • 37,5 timers arbeidsuke med fleksitid-ordning
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • PC, mobil, telefonabonnement, bredbånd, samt offentlig transport til/fra jobb
  • Kontor sentralt i Oslo sentrum med mulighet for noe hjemmekontor

Interessert?

Søknader vil behandles fortløpende og ansettelse ønskes så fort som mulig.

Du kan søke på jobben ved å klikke ‘SØK PÅ DENNE JOBBEN‘. I tillegg til søknad ber vi om CV og vitnemål fra høyere utdanning. Frist for å søke på stillingen er 30. juni.

Vi gleder oss til å lese din søknad.

Av hensyn til GDPR mottar vi ikke søknader på mail. Send heller ikke inn dokumenter som inneholder personsensitiv data som personnummer.

Har du spørsmål til stillingen, er du velkommen til å kontakte Hege Opedal på Hege.opedal@infomedia.no eller på tlf: 95 16 13 61

Om Infomedia

Infomedia er en ledende nordisk aktør innen media-intelligence. Med avansert teknologi, komplekse algoritmer og et team av dyktige ansatte, overvåker vi alt som blir sagt og skrevet i alle typer redaksjonelle og digitale medier over hele verden.

Vi har tilgang til enorme mengder data, ny teknologi og erfarne folk, noe som gjør oss til en ledende aktør i markedet for medieovervåkning, analyse og kommunikasjon. Målet vårt er å gi kundene økt vekst gjennom bedre innsikt i et komplekst medielandskap.

Som markedsleder har Infomedia et ønske om å sette nye standarder for virksomheters evne til å ta riktige kommunikasjonsbeslutninger i alle mediekanaler. På denne måten hjelper vi kundene våre med å nå sine forretningsmål og pleie omdømmet.

Infomedia eies av JP/Politikens Hus og Berlingske Media og håndterer oppgaver for både nasjonale og internasjonale kunder. Vår partnerliste inkluderer noen av verdens ledende aktører innen sitt felt, som Hootsuite, Zerofox og Talkwalker.

Last ned vår guide om social listening