fbpx

Løsninger for små og mellomstore virksomheter

Sett fart på virksomheten med medieinnsikt i sanntid

løsninger for Små og mellomstore virksomheter

Innsikt som styrker virksomheten

Aldri har media hatt større påvirkning på næringslivet enn i dag. Det skaper noen utfordringer, spesielt for de litt mindre bedriftene som har begrenset med tid og midler til PR. Samtidig har det heller aldri vært mer mediedata å lene seg på for å forstå markedet, skape konkurransefortrinn og for å kommunisere mer effektivt med målgruppen.

Media intelligence er skapt for nettopp å bruke mediedata på en effektiv og strategisk måte. Med skreddersydde løsninger for medieovervåkning og -analyse får du og kollegene dine innsikten dere trenger for å navigere i det komplekse medielandskapet og ta innsiktsbaserte, strategiske beslutninger som styrker virksomheten.

01

02

03

04

05

01

Få viktig, strategisk innsikt

Mange små og mellomstore bedrifter driver virksomheten med et minimum av ansatte i hver avdeling. Det er rett og slett ikke tid til å lese nyheter i arbeidstiden. Men media er kilde til verdifull, strategisk innsikt som kan bidra til vekst. Derfor går disse bedriftene glipp av gode forretningsmuligheter.

Med en automatisert løsning for medieovervåkning og -analyse, trenger du ikke å bruke store, interne ressurser på å fange opp disse mulighetene. Skreddersydde rapporter med relevante nøkkeltall gir deg oversikten du trenger for å fange opp markedstrender, nye konkurrenter, lovreguleringer og annen viktig informasjon. Dermed kan du og kollegene fokusere på fremdriften, og ta gode, informerte beslutninger underveis.

Les mer om hvordan automatiserte løsninger for medieovervåkning og -analyse kan styrke strategien her:

Mange små og mellomstore bedrifter driver virksomheten med et minimum av ansatte i hver avdeling. Det er rett og slett ikke tid til å lese nyheter i arbeidstiden. Men media er kilde til verdifull, strategisk innsikt som kan bidra til vekst. Derfor går disse bedriftene glipp av gode forretningsmuligheter.

Med en automatisert løsning for medieovervåkning og -analyse, trenger du ikke å bruke store, interne ressurser på å fange opp disse mulighetene. Skreddersydde rapporter med relevante nøkkeltall gir deg oversikten du trenger for å fange opp markedstrender, nye konkurrenter, lovreguleringer og annen viktig informasjon. Dermed kan du og kollegene fokusere på fremdriften, og ta gode, informerte beslutninger underveis.

Les mer om hvordan automatiserte løsninger for medieovervåkning og -analyse kan styrke strategien her:

Daglig medieovervåkning av redaksjonelle medier

Overvåkning og analyse av sosiale medier

Detaljert analyse og innsikt i mediebildet

02

Øk konkurransekraften

I konkurransen mot større, veletablerte aktører med ubegrensede midler og en sterk posisjon, er det mildt sagt krevende for en mindre bedrift å kapre markedsandeler. Som utfordrer må du ha både list og kreativitet for å lykkes – for ikke å glemme dyp forståelse av dynamikken i bransjen og markedet.

Gjennom media intelligence kan du smugkikke på konkurrentenes mediestrategier og posisjonering. Med innsikt i konkurrentenes share of voice, hvordan de oppfattes av målgruppen og hvilke strategier de bruker for å nå dem, kan du peke ut sårbarheter og ubrukt potensial – og bruke det til å differensiere og styrke din egen virksomhet.

Les mer om hvordan media intelligence kan hjelpe deg å øke konkurransekraften her:

I konkurransen mot større, veletablerte aktører med ubegrensede midler og en sterk posisjon, er det mildt sagt krevende for en mindre bedrift å kapre markedsandeler. Som utfordrer må du ha både list og kreativitet for å lykkes – for ikke å glemme dyp forståelse av dynamikken i bransjen og markedet.

Gjennom media intelligence kan du smugkikke på konkurrentenes mediestrategier og posisjonering. Med innsikt i konkurrentenes share of voice, hvordan de oppfattes av målgruppen og hvilke strategier de bruker for å nå dem, kan du peke ut sårbarheter og ubrukt potensial – og bruke det til å differensiere og styrke din egen virksomhet.

Les mer om hvordan media intelligence kan hjelpe deg å øke konkurransekraften her:

Daglig medieovervåkning av redaksjonelle medier

Overvåkning og analyse av sosiale medier

Detaljert analyse og innsikt i mediebildet

03

Fang opp nye markedsmuligheter

Det brede spekteret av medier som vi omgir oss med i dag, byr på et hav av muligheter for posisjonering og vekst – hvis man bare klarer å fange dem opp i tide. Utfordrere i markedet har alt å vinne på å gripe disse mulighetene. Men det krever årvåkenhet.

Den årvåkenheten trenger du ikke å stå for selv. Med automatisk medieovervåkning og -analyse får du hjelp til å oppdage potensielle partnerskap, verdifulle tilbakemeldinger fra kunder, nye bransjetrender og annen viktig innsikt som kan bidra til å styrke virksomheten din.

Les mer om innsikten du kan få med automatisk medieovervåkning og -analyse her:

Det brede spekteret av medier som vi omgir oss med i dag, byr på et hav av muligheter for posisjonering og vekst – hvis man bare klarer å fange dem opp i tide. Utfordrere i markedet har alt å vinne på å gripe disse mulighetene. Men det krever årvåkenhet.

Den årvåkenheten trenger du ikke å stå for selv. Med automatisk medieovervåkning og -analyse får du hjelp til å oppdage potensielle partnerskap, verdifulle tilbakemeldinger fra kunder, nye bransjetrender og annen viktig innsikt som kan bidra til å styrke virksomheten din.

Les mer om innsikten du kan få med automatisk medieovervåkning og -analyse her:

Daglig medieovervåkning av redaksjonelle medier

Overvåkning og analyse av sosiale medier

Detaljert analyse og innsikt i mediebildet

04

Rust deg for kriser

En virksomhets omdømme kan både skapes og rives ned i media. Det finnes mange eksempler på negativ medieomtale som raskt har utviklet seg til en omdømmekrise. Mindre bedrifter med begrensede budsjetter og ressurser er kanskje spesielt sårbare i en slik situasjon.

Heldigvis finnes det gode verktøy som kan hjelpe deg både med å redusere risikoen for en krise, og med å håndtere den hvis den eskalerer. Du kan få varsel det øyeblikket det dukker opp en negativ anmeldelse, en kontroversiell nyhetssak eller et gryende opprør i sosiale medier som angår din virksomhet eller bransje, samt løpende analyser som raskt gir oversikt over omfanget av situasjonen. Slik kan du ta grep tidligere, roe stormen før den eskalerer, og beskytte omdømmet på en effektiv måte.

Les mer om hvordan digitale verktøy for social media management og medieovervåkning kan hjelpe deg i arbeidet med krisekommunikasjon:

En virksomhets omdømme kan både skapes og rives ned i media. Det finnes mange eksempler på negativ medieomtale som raskt har utviklet seg til en omdømmekrise. Mindre bedrifter med begrensede budsjetter og ressurser er kanskje spesielt sårbare i en slik situasjon.

Heldigvis finnes det gode verktøy som kan hjelpe deg både med å redusere risikoen for en krise, og med å håndtere den hvis den eskalerer. Du kan få varsel det øyeblikket det dukker opp en negativ anmeldelse, en kontroversiell nyhetssak eller et gryende opprør i sosiale medier som angår din virksomhet eller bransje, samt løpende analyser som raskt gir oversikt over omfanget av situasjonen. Slik kan du ta grep tidligere, roe stormen før den eskalerer, og beskytte omdømmet på en effektiv måte.

Les mer om hvordan digitale verktøy for social media management og medieovervåkning kan hjelpe deg i arbeidet med krisekommunikasjon:

Daglig medieovervåkning av redaksjonelle medier

Overvåkning og analyse av sosiale medier

Effektiv håndtering av sosiale medier

05

Samkjør kommunikasjonen i alle kanaler

Vekst og ekspansjon er en naturlig, og ofte nødvendig del av bedrifters utvikling. Men det kommer ikke uten voksesmerter. Én av utfordringene som følger med tilstedeværelse i nye markeder og land, er å koordinere og samkjøre ekstern kommunikasjon på tvers av markeder, avdelinger, språk, kanaler og mer.

Da kan medieovervåkning og -analyse bli en nyttig medhjelper. Du kan bruke kommunikasjonsmåling på tvers av medier og landegrenser til å påse konsistens i budskapene og evaluere effekten av kommunikasjonen og justere strategier.

Les mer om hvordan media intelligence kan hjelpe deg å koordinere kommunikasjonen i alle kanaler:

Vekst og ekspansjon er en naturlig, og ofte nødvendig del av bedrifters utvikling. Men det kommer ikke uten voksesmerter. Én av utfordringene som følger med tilstedeværelse i nye markeder og land, er å koordinere og samkjøre ekstern kommunikasjon på tvers av markeder, avdelinger, språk, kanaler og mer.

Da kan medieovervåkning og -analyse bli en nyttig medhjelper. Du kan bruke kommunikasjonsmåling på tvers av medier og landegrenser til å påse konsistens i budskapene og evaluere effekten av kommunikasjonen og justere strategier.

Les mer om hvordan media intelligence kan hjelpe deg å koordinere kommunikasjonen i alle kanaler:

Daglig medieovervåkning av redaksjonelle medier

Overvåkning og analyse av sosiale medier

Detaljert analyse og innsikt i mediebildet

Effektiv håndtering av sosiale medier

3 min. lesetid

5 veier til strategisk verdi med medieovervåkning

Virksomheter står hele tiden overfor utfordringen å redusere risiko og beskytte omdømmet. Dette er utfordringer som påvirker hele organisasjonen, og ikke lar seg begrense av bransje. Det skaper et behov for å overvåke egen virksomhet og omverdenen i media. I detteblogginnlegget får du inspirasjon til hvordan du kan bruke medieovervåkning til å håndtere noen vanlige virksomhetsutfordringer.

AWARDS

Prisvinnende løsninger

Vi blir spesielt glade når løsningene våre blir belønnet for sine resultater. Her er en oversikt over Infomedia-løsninger som har blitt premiert for effekten de skaper.

Cases

Kontakt oss

Kontakt oss og hør mer om hvordan våre løsninger for medieovervåkning og -analyse kan styrke din virksomhet.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Fyll på med faglig inspirasjon og oppdateringer med våre webinarer, publikasjoner og caser. Du kan når som helst avslutte abonnementet.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Med registreringen godtar du å motta digitale godbiter i form av nyhetsbrev og invitasjoner i innboksen din fra Infomedia AS. Vi tar godt vare på dine personlige opplysninger. Du kan lese mer i vår personvernpolicy.

LAST NED E-BOK

Medieovervåkning
- veien til innsikt