skip to Main Content
M-Brain har byttet navn til Infomedia Norge

 

Når vi nå går inn i et nytt år, gjør vi det med nye eiere. Det er med stor glede vi kan meddele at vi er blitt en del av det danske medieovervåkningsselskapet Infomedia. Det nye eierskapet styrker vårt kompetansemiljø og vil medføre en betydelig teknologisk produktutvikling.

Driften vil fortsette som før, våre tjenester og produkttilbud vil være det samme, men vi kommer også til å lansere flere nye tjenester fremover. Infomedia Norge utvider med dette sin nordiske posisjon innen medieovervåkning, medieanalyser og strategisk medierådgivning.

Markedsleder innen Media Intelligence i Norden

Med overgangen til Infomedia blir vi nå eid av et selskap som vi kjenner godt, over mange år, og som vi er helt trygge på vil ivareta våre kunders interesser. Vi kunne ikke ha ønsket oss en mer egnet eier. Driften vil fortsette som før, våre tjenester og produkttilbud vil være det samme, men vi vil også lansere flere nye tjenester i tiden som kommer.

Hvem er Infomedia?

Infomedia er den ledende medieovervåkeren i Danmark, med mange kunder over hele Norden, både private selskaper, organisasjoner og institusjoner i offentlig sektor. Med oppkjøpet blir det nye selskapet en av markedslederne i hele Norden – og ambisjonen er å være den foretrukne samarbeidspartner for kommunikatører både i Norge, Sverige og Danmark.

Tjenestetilbudet vil være det samme som tidligere, med overvåkning, analyse og medierådgivning innen papir-, nett-, eter- og sosiale medier.

Strategisk partner

Særlig innen sosiale medier vil våre kunder nå oppleve en betydelig kvalitetsheving. Infomedia tilbyr de beste løsningene i markedet for overvåkning av sosiale medier. Vi er samarbeidspartner med aktørene Hootsuite, Brandwatch, Talkwalker og Zerofox – hver for seg markedsledere innen overvåkning, analyse, publisering og sikkerhet i de sosiale mediene.

En sterk drivkraft innen teknologi, utvikling og data

Infomedia har vært gjennom en omfattende digital endring. Vi var de første i Norden til å digitalisere presseklipp. Vi har gått fra å klippe med saks og sende medieomtale i posten, til å levere global, digital medieovervåkning på mail og i portaler. I dag er den daglige medieovervåkningen supplert med avanserte dashboards, brukervennlige apper, integrerte kommunikasjonsløsninger og veiledning.

Det ligger i vårt DNA å være digitale, investere i teknologi og utfordre fremtidens muligheter.

Teknologier som maskinlæring og AI setter nye standarder for innsikt i medielandskapet, enten det gjelder redaksjonelle eller sosiale medier.

Men teknologi vil ikke løse dette alene. For å sikre at våre algoritmer er blant de beste på områder som tendensvurdering, relevansvurdering og automatisert kategorisering, trenger vi data. Mye data – og det har vi. Hver eneste dag crawler vi hundretusenvis av medier og samler inn over 3 millioner artikler som leveres til over 100 00 kunder verden over.

Morgendagens media intelligence er avhengig av inngående teknologiforståelse, sterke partnerskap, den rette kompetansen og lysten til å utvikle og eksperimentere, og det har vi.

En strategisk partner som leverer innsikt og rådgivning

Infomedia er den strategiske partneren som tilbyr rådgivning som styrker våre kunders kommunikasjonsstrategiske innsatser på tvers av forretningsområder, markeder og landegrenser.

I et kaotisk mediebilde, hvor nye sosiale og digitale kanaler stadig øker i kompleksiteten, sørger vi for at kundene våre har tilgang til informasjonen de trenger.

Vi overvåker merkenavnet ditt 24 timer i døgnet – 365 dager i året.

Vi analyserer data fra 150 millioner kilder, sider og profiler og omsetter det til informasjon som er relevant for din dagsorden – både informasjon du har etterspurt, og den du ikke visste du manglet.

Vi leverer informasjon om influencere og agendaer som er viktige for virksomheten din.

Med et målrettet fokus på en (ikke så fjern) fremtid, hvor vi vil kunne forutsi atferd basert på våre mediedata, tilbyr vi i dag kundene våre analyser og innsikter som styrker merkenavnet, virksomheten og bunnlinjen – Det kaller vi ”Insight for impact”.

Mennesker

Det er spesielt på grunn av våre ansatte at Infomedia er en inspirerende arbeidsplass . Vi er tilsammen 250 kolleger i Norden som holder hjulene i gang 24/7 for å følge nyhetens puls og levere innsikt til kundene våre døgnet rundt. Noen av oss er studenter, som gjør Infomedia til en morsom og unik arbeidsplass. Kombinasjonen av erfarne spesialister og unge kolleger med et friskt blikk på virkeligheten, er avgjørende for vår kultur og vårt DNA. Infomedia har kontorer i Oslo, København, Stockholm, og Tallinn.  Vi bistår i alt 3 500 kunder i Norden og tilbyr medieinnhold til mer enn 2 millioner brukere daglig.

Eierskap og partnerskap

Infomedia er aktiv i flere bransjenettverk: Vi er medlem av internasjonale organisasjoner som FIBEP, AMEC og PDLN, som fastsetter rammevilkår, betingelser og standarder for medieovervåkning og analyser, herunder vilkår for artikkellisenser og opphavsrett.

I Norge er vi også medlem av Kommunikasjonsforeningen og Strategi- og analyseforeningen.

Infomedia er deleid av JP/Politikens Hus AS og Berlingske Media.

Back To Top