skip to Main Content

Nordisk spydspiss med golbalt fokus

Mennesker, teknologi og data er nøkkelingredienser i vår markedsledende innsikt i et stadig voksende og komplekst medielandskap. Gjennom overvåkning, analyse og rådgivning hjelper vi kundene våre med å navigere på tvers av redaksjonelle og sosiale medier – lokalt, regionalt og globalt.

We believe that communication changes the world

Communication can overthrow governments, decide elections and create iconic brands. With the right timing and appropriate communication, companies can win market shares, manifest brands, increase revenues and minimize risks.

Hard to keep track

But, in a world of 347,222 tweets per minute, 18,000 hour of video content every hour, and over 18,050 Danish articles a day, it has never been more difficult for a company to get an overview and at the same time been so easy to measure the wrong things.

With relevant insight into the effect of communication, companies can make the right strategic decisions about their communication and change their world one message at a time.

Strategic Partner

Infomedia is the strategic partner that provides insight and advice to strengthen our client’s strategic efforts across different business areas, markets, and national borders.

Edward Snowden

Edward Snowden satte store dele af det politiske USA skakmat med sine afsløringer om USA’s hemmelige masseovervågning.

Martin Luther King Jr.

Martin Luther King Jr. er en af verdens mest ikoniske kommunikatører, der stadig den dag i dag bliver citeret for sine stærke budskaber.

#metoo

#metoo startede med en enkelt kvinde, et hashtag og et tweet, og overtog sidenhen agendaen internationalt.

Donald Trump

Man kan mene meget om Trump, men han har indtaget verdens mest magtfulde politiske embede – og hans kommunikation har fået ham dertil.

Red Bull

Red Bull sælger i bund og grund dåser, men brandet er meget mere end det. Red Bull er sport, oplevelser, musik og rekorder – og deres produkt er sekundært.

Barack Obama

De færreste kendte Obama, da han stillede op som præsident. Med ”<em>Yes, we can</em>” vandt Obama kampen om verdens mest magtfulde politiske embede.

Tesla

Teslas agenda er større end biler. De taler om energi og bæredygtighed og har med klare budskaber skabt sig en unik position i verdensmarkedet.

Oprah Winfrey

Blandt tusindvis af talkshow-værter, har Oprah brugt sin kommunikative platform til at bygge et forretningsimperium.

Volkswagen

#dieselgate har været en af de største erhvervsskandaler i nyere tid, og det klæber til Volkswagen, selvom andre bilproducenter blev taget i samme snyd.

En sterk drivkraft innen teknologi, utvikling og data

Infomedia har vært gjennom en omfattende digital endring. Vi var de første i Norden til å digitalisere presseklipp. Vi har gått fra å klippe med saks og sende medieomtale i posten, til å levere global, digital medieovervåkning på mail og i portaler. I dag er den daglige medieovervåkningen supplert med avanserte dashboards, brukervennlige apper, integrerte kommunikasjonsløsninger og veiledning.

Det ligger i vårt DNA å være digitale, investere i teknologi og utfordre fremtidens muligheter.

Teknologier som maskinlæring og AI setter nye standarer for innsikt i medielandskapet, enten det gjelder redaksjonelle eller sosiale medier.

Men teknologi vil ikke løse dette alene. For å sikre at våre algoritmer er blant de beste på områder som tendensvurdering, relevansvurdering og automatisert kategorisering, trenger vi data. Mye data – og det har vi. Hver eneste dag crawler vi hundretusenvis av medier og samler inn over 3 millioner artikler som leveres til over 100 00 kunder verden over.

Morgendagens media intelligence er avhengig av inngående teknologiforståelse, sterke partnerskap, den rette kompetansen og lysten til å utvikle og eksperimentere, og det har vi.

En strategisk partner som leverer innsikt og rådgivning

aInfomedia er den strategiske partneren som tilbyr rådgivning som styrker våre kunders kommunikasjonsstrategiske innsatser på tvers av forretningsområder, markeder og landegrenser.

I et kaotisk mediebilde, hvor nye sosiale og digitale kanaler stadig øker i kompleksiteten, sørger vi for at kundene våre har tilgang til informasjonen de trenger.

Vi overvåker merkenavnet ditt 24 timer i døgnet – 365 dager i året.

Vi analyserer data fra 150 millioner kilder, sider og profiler og omsetter det til informasjon som er relevant for din dagsorden – både informasjon du har etterspurt, og den du ikke visste du manglet.

Vi leverer informasjon om influencere og agendaer som er viktige for virksomheten din.

Vi er med på nordmenns kunnskapsreise. Med over 70 millioner artikler er arkivet vårt en liten del av Norges historie, men likevel med på å danne grunnlag for ny kunnskap. Fra skoleelever som gjør forarbeid til en oppgave, til travle uiversitetsstudenter som skal finne informasjon til sin hovedoppgave, til toppledere og kommunikatører, som ved hjelp av vår innsikt, kan prioritere og treffe viktige strategiske beslutninger.

Med et målrettet fokus på en (ikke så fjern) fremtid, hvor vi vil kunne forutsi atferd basert på våre mediedata, kan vi i dag tilby kundene våre analyser og innsikter som vil styrke merkenavnet , virksomheten og bunnlinjen – Det kaller vi ”Insight for impact”.

Mennesker

Det er spesielt på grunn av våre ansatte at Infomedia er en inspirerende arbeidsplass . Vi er knapt 200 kolleger som holder hjulene i gang 24/7 for å følge nyhetens puls og levere innsikt til kundene våre døgnet rundt. Noen av oss – rundt 70 – er studenter, som gjør Infomedia til en morsom og unik arbeidsplass. Kombinasjonen av erfarne spesialister og unge kolleger med et friskt blikk på virkeligheten, er avgjørende for vår kultur og vårt DNA.

Eierskap og partnerskap

Infomedia er aktiv i flere bransjenettverk: Vi er medlem av internasjonale organisasjoner som FIBEP, AMEC og PDLN, som fastsetter rammevilkår, betingelser og standarer for medieovervåkning og analyser, herunder vilkår for artikkellisenser og opphavsrett.

I Norge er vi også medlem av Kommunikasjonsforeningen og Strategi- og analyseforeningen.

Infomedia er deleid av JP/Politikens Hus AS og Berlinske Media.

Back To Top