fbpx

Hootsuite har blitt enda bedre med Advanced Analytics

3 min. lesetid
Med Advanced Analytics, (tidl. Hootsuite Impact), kan du spore og analysere dine SoMe-resultater og ROI, dokumentere forretningsverdien av dine kampanjer og optimalisere ytelsen av din organiske og betalte medieinnsats. Dokumenter hvordan de sosiale mediekanalene og kampanjene skaper konverteringer, leads og salg i tilpassede rapporter som det er enkelt å forstå og dele med teamet og andre interessenter.

Dokumentér SoMe-arbeidet med detaljert innsikt

Advanced Analytics identifiserer de mest effektive aktivitetene dine på sosiale medier, slik at du kan forsterke det som fungerer. Spor salg, registreringer og konverteringer tilbake til individuelle innlegg og bruk dataen til å skape mer effektivt innhold.

Identifiser de annonsene og kampanjene som skaper størst verdi og spor resultatene på tvers av Facebook Ads Manager, LinkedIn Campaign Manager, Twitter Ads Manager med mer.

Og du? Advanced Analytics støtter også Google Analytics 4 og Adobe Analytics. Det betyr at du kan se hvordan hvert innlegg leder til handlinger som betyr noe – eksempelvis registreringer og kjøp.

Rapportér med metrics tilpasset dine forretningsbehov

Standariserte rapporter tar gjerne utgangspunkt i standariserte kundereiser. Men når det kommer til sosiale medier, så er det ikke slik at “one size fits all”. Din kundereise kan se annerledes ut enn konkurrentens. Derfor har du nå muligheten til å tilpasse og lage dine egne metrics (beregninger). 

Advanced Analytics inkluderer metrics både for organisk og ad accounts og gir muligheten for å tilpasse eksisterende metrics etter individuelle behov. Dette letter rapporteringsprosessen og gir muligheten for mer presis dokumentasjon av verdiskapende resultater i virksomheten din. 

Post- og Page-level metrics

Det finnes to typer metrics som du kan tilpasse: Post-level og Page-level.

Post-level metrics henter informasjon for spesifikke innlegg, som ble utgitt i en bestemt tidsperiode. Du kan for eksempel opprette en post-level engagement-rapport for den siste uken, som tar utgangspunkt i engasjement (likes, kommentarer, delinger, clicks, reach) på innlegg som ble publisert i den valgte uken.

Page-level metrics er metrics som gir deg informasjon for et sosialt nettverk i løpet av den gitte bestemt tidsperioden, uavhengig av når innleggene er publisert. Her kan det være page-level metrics som igjen tar utgangspunkt i engasjement (likes, kommentarer, delinger, clicks, reach) på tvers av alle innlegg på et sosialt nettverk – uten å ta hensyn til når innleggene er publisert.

Merk: Post-level metrics kan filtreres etter tags, mens Page-level metrics kan IKKE det.

Koble sammen SoMe-, ads- og analyticskontoer

Med Advanced Analytics kan du lage én komplett rapport ved å koble sammen dine analysekontoer fra sosiale medier, annonsering og nettside(r). Da kan du se tallene opp mot hverandre direkte, og få bedre oversikt og forståelse av SoMe-resultatene.

Du kan koble til følgende kontoer:

  • Facebook Pages
  • Instagram Business accounts
  • Facebook & Instagram ads
  • X (Twitter) profiler
  • X (Twitter) ads
  • LinkedIn Pages (Company & Showcase)
  • LinkedIn ads
  • YouTube kanaler
  • Pinterest business accounts
  • Google Analytics
  • Adobe Analytics

Når de ulike kontoene er koblet til, henter Hootsuite opptil 12 måneder med historiske data (hvis det er tilgjengelig).

Trenger du hjelp til å koble til de ulike kontoene til Hootsuite kan du kontakte oss, eller se følgende veiledninger:

Analyser dine sosiale resultater og ROI

Med den nye Advanced Analytics har Hootsuite utviklet noen nye rapporter og funksjoner som kan hjelpe deg med å forstå hvilken effekt din sosisale medieinnsats har, bidra til å styrke SoMe-strategien og – ikke minst – gjøre det mulig å dele resultatene med teamet ditt. For eksempel:

Hvis du vil lære mer om hvordan du tolker de ulike dataene i Analytics og hva som er forskjellen på Page- og Post-level metrics, kan du lese mer her

Her er også en oversikt over alle metrics i Analytics og hva de betyr (XLSX-fil).

Mer informasjon

Hvis du vil vite mer eller trenger veiledning til dette, ta gjerne kontakt.

Ring oss på +47 21 56 97 50 eller send oss en e-mail på
support@infomedia.no

Last ned PDF

Fyll ut skjemaet, så er du klar til å laste ned dette blogginnlegget som PDF.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Med registreringen godtar du å motta digitale godbiter i form av nyhetsbrev og invitasjoner i innboksen din fra Infomedia AS. Vi tar godt vare på dine personlige opplysninger. Du kan lese mer i vår personvernpolicy.

LAST NED E-BOK

Medieovervåkning
- veien til innsikt

Book en Hootsuite demo

Visste du?

Du kan laste ned alle våre blogginnlegg som PDF-filer og lese dem i ro og mak når det passer.