MEDIEANALYSE

Få dypere innsikt i kommunikasjonen med medieanalyse

Medieanalysene våre gir verdifull innsikt i omtaler, omdømme og prestasjoner i hele medielandskapet.

La oss analysere kommunikasjonen og prestasjonene deres

Medieomtaler

Hvordan blir dere omtalt i mediene? Er det regionale og/eller internasjonale forskjeller som påvirker prestasjonene? Medieanalysene våre gir en dypere innsikt i ulike mediers- og medietypers omtaler av nøkkelbudskapene. Det gir deg enda bedre mulighet til å styrke kommunikasjonstiltakene.

Omdømme

Nesten alt handler om et godt omdømme i en transparent digital tidsalder. Analysene våre hjelper deg å få innsikt hvordan du kan påvirke omdømmet positivt med den rette kommunikasjonen på de rette steder. Vi skaper innsikt i omdømmet, så dere kan prioritere de riktige strategiske grepene.

Interessenter

Hvordan oppfatter kunder, leverandører og interessenter virksomheten eller organisasjonen? Hvor langt når kjernebudskapene ut til de ulike interessentene, og hvordan blir de mottatt? Interessentanalysene våre ser på gjennomslagskraften og imaget blant dine viktigste interessentene.

Konkurrenter

Få innsikt i prestasjonene i forhold til konkurrentene. Konkurrentanalysene våre gir deg innsikt i konkurrenter, budskapene deres, share of voice, omtalekvalitet og mye mer. Er kvaliteten av omtalene deres bedre eller verre? Og hvordan utviklet imaget deres seg i forhold til konkurrentene over tid.

Influensere

Hvem påvirker debatten rundt din organisasjon, agendaene, produktene og servicen? Hvor effektivt spres kjernebudskapene? Og hvordan resonnerer mottakere når influensere omtaler dere? Få innsikt i hvilke aktører som påvirker omdømmet, så dere kan styrke de eksterne relasjonene.

Agendaer

Enten det er økologi, sirkulær økonomi, likestilling eller noe helt annet, skaper vi innsikt i de viktigste agendaene. Vi overvåker kjernebudskapene, og måler gjennomslagskraften i mediene. Vi kombinerer også innsikten med andre parametere, når vi kartlegger effekten av kommunikasjon.

Kampanjer og events

Får kampanjene og eventene den riktige oppmerksomhet og omtale i mediene? Hvilke medier og aktører er særlig opptatt av å omtale dere? Hvor langt når kampanjebudskapene , og skaper de resultater på de spesifikke målsettinger og mål? Kampanjeanalysene våre gir deg innsikten.

Sponsorer

Vet du hva du får igjen for sponsingen din? Med våre målinger og kompetanse kan vi fortelle hvor synlige utøvere, lag, idretter, produkter og arrangementer er i mediene, hvilken eksponeringsverdi disse har fått og hvilken effekt dette har for merket ditt.

Bærekraft

Det krever innsikt for å lykkes med å kommunisere om bærekraftige initiativer. Vi har omfattende mediedata om FNs globale mål og bærekraft i media. Hvilke temaer eller globale mål er på agendaen, og hvor ofte blir du nevnt i forhold til konkurrentene?

Marked

Hvor mange kjenner til merkevaren din, kontra dine konkurrenters? Og vet du hva som driver kundene og deres oppfattelse av brandet? Hvilke muligheter har du for å styrke markedsposisjonen din? Alt dette og mer til får du svar på med våre markedsanalyser.

Tematikk

Vet du hvilke temaer og personer virksomheten din er knyttet opp mot i media? Er det forskjeller i dekningen geografisk, i ulike tidsrom, eller hos ulike aktører? Med stordataanalyse finner vi svar på spørsmål knyttet til tematikken i media.

Tittel

Lorem ipsum

MARKEDSANALYSE

Forstå markedet bedre med en Markedsanalyse

Vil du utnytte markedsposisjonen og -mulighetene dine bedre? Last ned brosjyren eller les mer om våre markedsanalyser her.

Få medieanalyser levert i et interaktivt dashbord

Dykk ned i mediedata via våre dashbord og få mer verdifull innsikt. Klikk, filtrer og zoom inn på alt.

Dykk dypere ned i data

Med våre interaktive dashbord får du enda dypere innsikt i hvordan budskap og agendaer utvikles på tvers av medier.

Filtrer og sammenlign

Zoom, filtrer og oppdag helt nye sammenhenger i mediedataene og eksempelvis effekten på nettrafikken, omdømme, salg eller andre KPI-er.

Eksporter dataene

Alle data er åpne og tilgjengelige, så de kan bearbeides i andre systemer. Eksporter som Excel, PDF eller grafikk til presentasjoner.

Vi får et helhetlig bilde på omtalen og omtalemengden hver eneste dag gjennom Infomedia. Medieanalysen bruker vi aktivt internt for å forstå omfanget av saker og for å synliggjøre internt hvordan omdømmet til Avinor er og hvordan vi kan jobbe bedre for å løfte frem viktige ting. Infomedias tjenester hjelper oss å ha en finger på pulsen av hva som skjer på områder som berører oss, enten direkte eller indirekte. Det gir stor verdi.

Joachim Westher-Andersen, Kommunikasjonssjef, Oslo lufthavn

Rapporter viktig innsikt med våre medieanalyser

Få en klar oversikt over prestasjonene deres i media. Vi oppsummerer og setter alt i perspektiv i et enkelt og oversiktlig design, som fungerer optimalt til ledelsesrapportering.

Klare målsettinger og mål

KPI-ene og resultatene deres er vårt skarpeste fokus. Medieanalysene våre gjenspeiler derfor alltid om dere er på rett spor, og forteller hva dere kan gjøre enda bedre.

Oversikt, innsikt og handlinger

Den gode analysen gir overblikk og innsikt som støtte for beslutningene. Med Infomedias medieanalyser rapporterer du raskt, tydelig og handlingsorientert.

Enkel ledelsesrapportering

Rapportering på ledelsesnivå krever fokus på de få og viktige ting. Med medieanalysene våre kommer du helt inn til kjernen når du skal treffe viktige beslutninger.

Se også

Digitale plattfomer

Vi tilbyr noen av markedets ledende teknologier for å overvåke og analysere kommunikasjonen din på sosiale medier.

Rådgivning

Våre analytikere og rådgivere hjelper til med å oversette innsikt i målrettede tiltak som fører til målbare resultater.

Følg med på bloggen

Få innsikt i de nyeste strømningene på media intelligence-området. Følg ekspertene våre på bloggen.

Vil du høre mer om medieanalysene våre?

La oss ta en prat om hvordan analysene våre kan gi deg bedre innsikt for å lykkes i jobben.

Kontakt oss og hør mer om:

  • Analyser og innsikt i medietiltakene
  • KPI-fastsettelse og optimalisering av kommunikasjonen din
  • Datavisualisering i interaktive dashbord

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Motta ny inspirasjon maks 1-2 ganger i uken om blant annet spennende webinarer, whitepapers og gode caser. Du kan når som helst avslutte abonnementet.