fbpx

Nordens ledende aktør innen media intelligence

Infomedia omsetter det kaotiske mediebildet til innsikt, og styrker våre kunders strategiske innsats på ulike forretningsområder, markeder og land.

Våre tjenester

Mennesker, stordata og avansert teknologi er ingrediensene i løsningene våre. Vi tilbyr det som trengs for å navigere i et sammensatt medielandskap. Lokalt, regionalt og globalt.

Vi får kommunikasjon
til å endre verden

Kommunikasjon kan styrte regimer, avgjøre valg og skape ikoniske merkevarer. Rett kommunikasjon til rett tid og sted kan vinne markedsandeler, manifestere et varemerke, øke inntektene og minimere risiko.

Men med 350 000 tweets i minuttet, 30 000 timer nye YouTube-videoer i timen og over 2 millioner online artikler døgnet, har det aldri vært vanskeligere å holde oversikten – og  aldri vært lettere å måle feil.

Infomedia er den strategiske partneren som oversetter det kaotiske mediebildet til oversikt, innsikt og rådgivning som skaper handling og resultater.

AWARDS

Prisvinnende løsninger

Vi blir selvfølgelig veldig glade når løsningene våre får utmerkelser for resultatene de oppnår. Her er en oversikt over prisene Infomedia har mottatt.

Vår historie

2002

Infomedia stiftes

Infomedia etableres i Danmark den 19. desember 2002, på samme tid som pc’er og internetttilgang begynte å bli vanligere i den gjennomsnittlige husstanden. Som et fellesforetak mellom JP/Politikens Hus og Berlingske Officin, to av de største medieutgiverne i Danmark, ble Infomedia bygget på et sterkt fundament av medieerfaring og høye standarder for redaksjonelle prinsipper.

2002
2006

Infomedia kjøper A'jour Klip

Infomedia styrker sin markedsposisjon og kjøper A’jour Klip Gruppen A/S, en av Danmarks eldste leverandører av medieovervåkning. Med kjøpet av A’jour Klip blir Infomedia nå en full service-leverandør av alle tjenester innen medieovervåkning.

2006
2009

Infomedia kjøper Cision Danmark

Infomedia fortsetter å ekspandere og kjøper Cision Danmark A/S, en av verdens ledende leverandører av mediesøkning, medieovervåkning og medieanalyser. Formålet med oppkjøpet er å styrke markedsposisjonen i Danmark.

2009
2012

Infomedia kjøper Infopaq

Infomedia overtar Infopaqs virksomhet i Danmark. Dette fører til en betraktelig utvidelse av antall nyhetskilder som kan leveres digitalt fra danske medier.

2012
2018

Infomedia kjøper
Opoint Technology

Infomedia ønsker å ekspandere internasjonalt, og kjøper opp Opoint Technology med base i Oslo. Virksomheten driver en verdensledende teknologiplattform til crawling av online medieinnhold. Dette styrker Infomedias markedsposisjon markant, og gir tilgang til store, internasjonale kunder.

2018
2019

Infomedia kjøper M-Brains virksomhet i Sverige, Norge og Estland

Infomedia kjøper M-Brains medieovervåkningsaktiviteter i Norge og Sverige, samt en produksjonsenhet i Estland. Med dette oppkjøpet får Infomedia en bredere og dypere mediedekning i Norden, og en kundebase på 1.000 nordiske virksomheter – hvilket bringer tallet opp til mer enn 3.000 nordiske kunder og 100 nye kolleger.

2019
2022

Infomedia kjøper 23% av MediaCatch

Infomedia kjøper seg inn i startup-selskapet MediaCatch og deres software-plattform, som representerer den neste generasjon av medieovervåkningsteknologi. Plattformen baserer seg på kunstig intelligens, og er spesielt utviklet med tanke på lyd og bilder. Løsningen kan brukes til overvåkning og gjenkjennelse av tekst, logo, objekter, ansikter, stemninger, kjønn, alder mfl. i både broadcasting, podcasts, YouTube, streamingtjenester og sosiale medier.

2022
2023

Infomedia åpner kontor i Finland

I takt med et økende antall store nordiske kunder, øker også behovet for Infomedias tilstedeværelse i Norden. Infomedia åpner derfor et kontor i Helsinki.

2023

Våre eiere

Infomedia eies av JP/Politikens Hus og Berlingske Media, to av de ledende medieselskapene i Norden. Sammen står de bak et stort antall nyhetsmedier, ukeaviser og nisjemedier.

Datterselskap

Infomedia er 100 % eier av Opoint, verdensledende leverandør av digitale nyhetsdata og teknologi for global nyhetsovervåkning. Via Opoint leverer vi både global online nyhetsovervåkning og et globalt mediearkiv med +8 milliarder nyhetsartikler fra mer enn 200.000 nyhetsmedier i hele verden.

Våre kontorer

Norge

Oslo

Infomedia Norge AS
Stortorvet 10
0155 Oslo

+47 21 56 97 50
support@infomedia.no

Danmark

København

Infomedia A/S
Pilestræde 55, 3. sal
1112 København K

+45 88 77 33 00
support@infomedia.dk

Danmark

Aarhus

Infomedia A/S
Søndergade 44
8000 Aarhus C

+45 88 77 33 00
support@infomedia.dk

Sverige

Stockholm

Infomedia Sweden AB
Lästmakargatan 13,
111 44 Stockholm

+46 20 150 050
support@infomedia.se

Estland

Tallinn

Infomedia OÜ
Lõõtsa 8,
11415 Tallinn

info@infomedia.eu

Finland

Helsinki

Infomedia Finland Oy
c/o Kraftvaerk Finland Oy
Lintulahdenkatu 10, 5th floor
00500 Helsinki

info@infomedia.fi

Globale partnerskap

AMEC er den internasjonale foreningen for måling og evaluering av kommunikasjon. Foreningen representerer organisasjoner og fagpersoner som leverer medieevaluering og kommunikasjonsforskning. AMEC har mer enn 160 medlemmer i 86 land, inkludert Infomedia.

FIBEP er verdens media intelligence-forening med over 130 virksomhetsmedlemmer fra over 60 land, inkludert Infomedia. Foreningen og medlemmene fokuserer på løsninger innen medieovervåkning, medieanalyse, PR-distribusjon, journalistdatabaser, samt konsulenttjenester og SaaS-plattformer.

Alle virksomheter har et ansvar for å skape en mer bærekraftig fremtid. Også Infomedia. Derfor er vi en del av FNs Global Compact, der vi sammen med 10 000 andre selskaper tar samfunnsansvaret vårt på alvor.

Miljøfyrtårn er Norges mest brukte miljøsertifisering med over 8000 sertifiserte virksomheter – inkludert Infomedia. Gjennom effektive miljøforbedringer innen arbeidsmiljø, avfallshåndtering, energibruk, innkjøp og transport, støtter Infomedia opp under FNs bærekraftsmål.

Press Database and Licensing Network (PDLN) er en forening som representerer organisasjoner som eies eller kontrolleres av utgivere som lisenser eller utgir avis-, magasin- og nettmateriell for medieovervåkning, presseklipp og presserevisjonstjenester. PDLN har 27 medlemmer i 23 land. Inkludert Infomedia.

Press Database and Licensing Network (PDLN) er en forening som representerer organisasjoner som eies eller kontrolleres av utgivere som lisenser eller utgir avis, magasin og nettmateriell for medieovervåkning, presseklipp og presserevisjonstjenester. PDLN har 27 medlemmer i 23 land. Inkludert Infomedia.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Fyll på med faglig inspirasjon og oppdateringer med våre webinarer, publikasjoner og caser. Du kan når som helst avslutte abonnementet.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Fyll på med faglig inspirasjon og oppdateringer med våre webinarer, publikasjoner og caser. Du kan når som helst avslutte abonnementet.

LAST NED E-BOK

Medieovervåkning
- veien til innsikt