fbpx

Hootsuite kjøper Talkwalker

09. april 2024 |
2 min. lesetid
Hootsuite kunngjorde i en pressemelding 8. april 2024 at de har kjøpt Talkwalker og deres ledende plattform for lytting og analyse av sosiale medier. Dette er et stort oppkjøp i media intelligence-bransjen og gir nye muligheter for både Infomedia og våre kunder, som nå får én felles plattform for håndtering av sosiale medier.

Infomedia har vært eksklusiv forhandler og løsningspartner i Norden for både Hootsuite og Talkwalker i snart ni år, og vi er stolte av å levere de beste forretningskritiske løsningene innen håndtering av sosiale medier og innsikt i sosiale medier.

Med sammenslåingen av Hootsuite og Talkwalker ser vi store muligheter for kundene våre:

  • Vi kan samle alt arbeid med sosiale medier på én plattform.
  • Kundene våre vil kunne følge med på sosiale medier og distribuere innhold fra én plattform.
  • Kundene våre kan spare mye tid på arbeidet med sosiale medier, og brukerne av Hootsuite/Talkwalker-plattformen får dypere innsikt og større effekt av arbeidet.
  • Brukerne vil få den kraftigste AI-baserte plattformen for sosiale medier, til nytte for alt fra PR-, kommunikasjons- og sosiale medier-teamet til markedsførings- og salgsavdelingen.

Administrerende direktør i Hootsuite, Irina Novoselsky, sier:

«We have had listening for years. But it was industry standard, just like everyone else’s. While that worked then, the industry is entering a new era of social media performance. To achieve this, we’re building a social media performance engine, a feedback loop where AI takes consumer data and generates insights for actionable strategies and measurable impact. The combination of social listening’s best insights technology, Talkwalker, brought into Hootsuite, will leapfrog the industry into the future of social marketing.”

Sammenslåingen innebærer positive endringer for både Talkwalker- og Hootsuite-kunder, som kan se frem til en enda sterkere plattform med et sterkt fokus på utvikling, optimalisering og smart bruk av kunstig intelligens.

«Hootsuites oppkjøp av Talkwalker er en spennende strategisk beslutning. Infomedia får nå enda bedre muligheter til å tilby kundene helhetlige forretningskritiske løsninger for både overvåking og innsikt i sosiale medier samt håndtering av kommunikasjon og markedsføring på tvers av sosiale kanaler», sier Infomedias nordiske leder for partnerskap, Laurits Læssø Macel.

Les mer om Hootsuites oppkjøp av Talkwalker her.

For ytterligere informasjon

Laurits Læssø Macel
Head of Partnerships & Solutions, Nordics

+ 45 31 18 66 39
laurits.macel@infomedia.dk

Last ned PDF

Fyll ut skjemaet, så er du klar til å laste ned dette blogginnlegget som PDF.

LAST NED E-BOK

Medieovervåkning
- veien til innsikt