fbpx

Produktnytt fra Hootsuite 2023

Jobber du med sosiale medier og Hootsuite? Da har vi gode nyheter. Hootsuite oppdateres kontinuerlig med nye, spennende og nyttige verktøy. Vi har laget en oversikt over alle oppdateringene som er lansert i løpet av året, og som kan gjøre arbeidet med sosiale medier enda enklere og bedre.

Gi den kreative prosessen en boost med AI-baserte OwlyWriter.

Denne funksjonen har vist seg å være til stor hjelp for mange.

Med OwlyWriter AI slipper du å finne opp hjulet på nytt hele tiden. Her kan du skrive om allerede vellykkede innlegg, få hjelp til å skrive et innlegg fra bunnen av, finne inspirasjon basert på et emne, et blogginnlegg, en nettside eller andre kilder, og lage innlegg til den kommende sesongen.

Eksporter og del planleggeren med kolleger

Noen ganger kan det være hensiktsmessig å vise kolleger utenfor avdelingen din (som ikke har tilgang til Hootsuite) hva du har planlagt for den kommende perioden på de ulike plattformene. Det er enkelt nå. Du kan nå dele innholdskalenderen din (Planner) med kolleger ved å eksportere den i enten pdf- eller csv-format.

Lær mer om hvordan du deler din Planner her.

Øk trafikken med Hootbio

Hootsuite har lyttet til brukernes bønner, og det er nå mulig å opprette en såkalt «Link In Bio» i Hootsuite. Link In Bio refererer til klikkbare lenker som du kan legge til i profilen din, for eksempel for å lede følgere til en produktside. Med Hootbio kan du opprette en Link In Bio som passer til merkevaredesignet ditt, og som kan drive trafikk inn til nettsiden fra de ulike sosiale mediekanalene dine.

Inbox 2.0 og Community Management

En av de store endringene som har fått mye oppmerksomhet, er den etterlengtede Inbox 2.0. Den nye innboksen har bidratt til å styrke og omfavne Community Management i mye større grad.

Den nye innboksen gir bedre oversikt over køen, mulighet til å legge inn private notater, kategorisere meldinger og analysere etter temaer og tags, prioritere samtaler og til og med like kommentarer på Facebook og X (tidl. Twitter).

Med den nye innboksen 2.0 kan du nå svare på henvendelser raskere og bedre enn før. Du kan se på selve samtalene om en kollega er i gang med å svare, slik at du unngår at flere personer håndterer samme melding.

Det er nå også mulig å administrere offentlige «dark posts» på Facebook, dvs. innlegg som er inntektsgivende og ser ut som organisk innhold, men som ikke ligger på bedriftens tidslinje.

Private samtaler kan nå administreres på ett sted, du kan opprette lagrede svar, autosvar og sette opp automatiseringer som gjør svarprosessen raskere.

I tillegg kan du bruke Analytics og CSAT (kundetilfredshetsundersøkelser) for å forstå verdien av community management-arbeidet og koble det til et CRM-system.

Nå er det også mulig å få tilgang til innboksen via Hootsuite-appen på smarttelefonen, slik at du kan holde kontakten også når du er på farten.

Lær mer om Inbox 2.0 her og kom i gang med Hootsuites quick start guide.

Hootsuite har også lansert Advanced Inbox-funksjoner som tilvalg. Her er det blant annet mulig å koble plattformen til et Virtual Agent API som besvarer henvendelser før en person blir tildelt samtalen.

Du kan også sette opp regler for hvordan hver enkelt samtale skal prioriteres basert på kanaltype, emne og kontaktgruppe. Denne funksjonen gjør det enklere å håndtere og prioritere samtaler som haster.

Språkgjenkjenning er en annen ny og nyttig funksjon du kan legge til i løsningen. Med språkgjenkjenning kan Hootsuite sende autosvar på kundens språk og samtidig videresende samtalen til et team som kan håndtere samtalen på det aktuelle språket.

Inbox 2.0 og Advanced Inbox har enda flere verdifulle nye funksjoner enn det vi har omtalt her. Hvis du er interessert i å høre mer om mulighetene, er du velkommen til å kontakte oss.

Canva direkte i Composer

Hvis du bruker Canva, har vi gode nyheter, og hvis ikke, har du en god grunn til å begynne. Det grafiske designverktøyet hjelper mange bedrifter med å produsere flott grafisk materiale til sosiale medier.

Ikke bare kan Canva installeres som en app i Hootsuite, men designverktøyet er nå også tilgjengelig direkte fra Composer. Dermed slipper du å veksle mellom ulike verktøy og nettleser-vinduer, og kan designe, redigere, beskjære bilder og mye mer med Canva integrert i Composer.

Du kan også spare tid på å beskjære bilder for hver plattform ved å bruke de ulike forhåndsinnstillingene i Composer, slik at dimensjonene blir riktig fra starten av – uansett hvilket sosialt medium du har valgt for innlegget ditt.

Publiser lengre Instagram-reels og Stories

Hvis du jobber med Stories og Reels på Instagram og ønsker å kunne fortelle lengre historier og fylle feeden med mer av innholdet ditt, har vi gode nyheter også på dette feltet.

En av årets oppdateringer fra Hootsuite gjør det nemlig mulig å laste opp og planlegge lengre videoer. Reels får en varighet på opptil 15 minutter og Stories på opptil 60 sekunder.

Videre kan du nå ta mer styring og velge et coverbilde for dine Reels, i stedet for et automatisk generert miniatyrbilde (thumbnail).

Competitive Benchmarking

Vet du hvor godt virksomheten presterer sammenlignet med konkurrentene i sosiale medier? Nå kan du enkelt finne ut av det med Hootsuite Analytics.

Med Competitive Benchmarking i Analytics kan du enkelt sammenligne innholdsstrategien og resultatene dine med andre merkevarer. Få innsikt i hva konkurrentene dine gjør på sosiale medier, og finn inspirasjon eller måter å forbedre innleggene dine på ved å overvåke konkurrentenes resultater, frekvens, type innlegg, engasjement, valg av hashtags og mer. Det er mulig å sammenligne innholdsstrategier på tvers av X (tidl. Twitter), Facebook-sider og Instagram Business-kontoer.

Les mer om Competitive Benchmarking her.

Industry Benchmarking

I tillegg til å sammenligne og analysere resultatene dine i forhold til konkurrentene, er det også blitt mulig å sammenligne resultatene dine på sosiale medier med lignende selskaper i din bransje.

Hootsuite kaller det Industry Benchmarking, og med dette verktøyet kan du sammenligne blant annet engasjement, visninger og trafikk for å se hva som fungerer og hva du må gjøre for å forbedre resultatene, øke trafikken og konverteringsraten.

Les mer om Industry Benchmarking her. 

Direkte publisering av Instagram Stories

Det er slutt på den tungvinte arbeidsflyten i appen hver gang du vil opprette en story. Nå kan du publisere og planlegge stories direkte i Hootsuite. Alt er samlet på ett sted – i Composer.

OwlyWriter AI hjelper deg med innhold til sosiale høytider

Som tidligere nevnt har Hootsuite lansert en kreativ sparringspartner, OwlyWriter AI.

OwlyWriter kan foreslå lokale og globale høytider, merkedager og populære arrangementer direkte i planleggeren din. Dette er en fantastisk mulighet for alle kreative sjeler der ute som trenger å finne nye måter å samhandle med målgruppen og øke engasjementet på. OwlyWriter kan bidra til å markere disse merkedagene med kreativt innhold, tilpasset merkevaren.

Approval flows har vokst

Du vet sikkert hvor viktig det er å få et ekstra par øyne på en melding før du trykker på send-knappen, eller på et innlegg før du legger det ut på sosiale medier. Hootsuite vet det i hvert fall, og har lansert to nye godkjenningsflyter.

Approval workflow i innboksen

Med en godkjenningsflyt i innboksen kan du sende meldinger til en kollega for gjennomgang før de sendes til kunder. Hvis en kollega skal godkjenne meldinger, svar eller kommentarer, er det viktig at vedkommende har rettighetene Limited, Responder eller Custom – Comment and reply with Approval i det aktuelle sosiale nettverket. I tillegg må personen som skal godkjenne, ha rettighetene Advanced, Editor eller Custom – Approve Messages i det aktuelle sosiale nettverket.

Fleksibel approval workflow i Composer

Du trenger kanskje ikke å få alt kvalitetssikret av en kollega før det sendes videre. Derfor har Hootsuite laget en fleksibel arbeidsflyt for godkjenning i Composer. Denne gjør det mulig å styre godkjenningsprosessen fra innlegg til innlegg, så du kan be en kollega om å godkjenne innholdet før det legges ut, kun når det er hensiktsmessig.

Hvis du er interessert i å sette opp approval flows, kontakte oss gjerne.

Få innsikt i innholdet ditt på YouTube og Pinterest

Som overskriften treffende beskriver, kan du nå få innsikt i hvordan innholdet ditt på YouTube og Pinterest fungerer. Lag innsiktsfulle rapporter og få innsikt i hvilke Pins og videoer som skaper størst engasjement, og mye mer. Dette er kunnskap som du kan bruke til å forbedre arbeidet ditt.

Styrk din SoMe-ROI med Advanced Analytics

Advanced Analytics er et add-on som handler om å bedre forstå, dokumentere og forbedre effekten av sosiale kampanjer og dermed ROI. Advanced Analytics støtter Google Analytics 4 og Adobe Analytics og kan derfor gi deg en helhetlig oversikt over alle dine sosiale og nettbaserte beregninger.

Mer informasjon

Hvis du vil vite mer om de nye oppdateringene eller trenger hjelp til å konfigurere noen av funksjonene, kan du kontakte oss.

Ring oss på +47 21 56 97 59 eller send en e-mail på support@infomedia.no

Last ned PDF

Fyll ut skjemaet, så er du klar til å laste ned dette blogginnlegget som PDF.

LAST NED E-BOK

Medieovervåkning
- veien til innsikt

Book en Hootsuite demo