Produktnytt fra Hootsuite H2 2024

4 min. lesetid
2024 er offisielt over. For å sikre at vi begynner det nye året uten løse tråder, har vi samlet de viktigste produktnyhetene fra Hootsuite fra siste halvdel av 2024. Les videre og oppdater deg på de nyeste funksjonene som kan gjøre livet ditt i sosiale medier enklere i 2025.

Instagram

Det skjer mye med Instagram i Hootsuite, så vi begynner med noen nyheter om Instagram.

Første kommentar

Hvis du har Instagram Business, kan du nå legge til en første kommentar til innleggene dine med direktepublisering i Create-modulen i Hootsuite. Den første kommentaren kan inneholde tekst, emneknagger og emojis og har følgende alternativer:

  1. Legg til opptil 30 emneknagger
  2. Maks 2200 tegn
  3. Forhåndsvisning av innlegget i Create-modulen gir et inntrykk av hvordan kommentaren din vil se ut i innlegget ditt
  4. Den første kommentaren kan sendes, planlegges eller lagres som et utkast

MERK – Det er ikke mulig å legge til en første kommentar for personlige Instagram-profiler, Stories eller innlegg som er publisert via mobilvarslingsflyten.

Instagram Business Collaboration

Instagram har lansert en mulighet til å invitere samarbeidspartnere til innleggene dine, og dette er nå også mulig gjennom Hootsuite. Du kan invitere opptil tre samarbeidspartnere til innleggene dine, noe som kan hjelpe deg med å øke rekkevidden og engasjementet – og hvem vil vel ikke det?

Automatisk boosting på Instagram

Det er krevende å øke rekkevidde, engasjement og forretningsresultater på organsik vis. For mange er det derfor avgjørende å kunne booste innlegg, og slik holde seg konkurransedyktig og oppnå resultater. Med Instagram Auto Boost kan du nå enkelt sette opp automatisk boosting én gang og deretter fokusere på strategi i stedet for å administrere boosts manuelt.

Hvorfor er dette viktig?

Tidligere kunne du ikke automatisk promotere organisk Instagram-innhold slik du kunne på Facebook, noe som gjorde det utfordrende å opprettholde en konsekvent strategi.

Det er to bruksområder for den nye automatiske boostingen:

Automatisk boosting basert på innleggstype: Du kan automatisk booste innleggstyper som reels, stories eller feed-innlegg, slik at du kan fokusere budsjettet ditt på det mest engasjerende innholdet.

Legge til lenker i boostede innlegg: Instagram tillater ikke klikkbare lenker i organiske innlegg. Med Instagram Auto Boost kan du inkludere lenker i oppgraderte innlegg for å drive trafikk til nettstedet ditt og øke engasjementet.

Personlige Instagram-konti ikke lenger tilgjengelig i Hootsuite

Meta har endret Instagram API, noe som betyr at det fra og med 4. desember 2024 ikke lenger er mulig å legge til personlige Instagram-profiler i administrasjonsverktøy for sosiale medier som Hootsuite. Fra denne datoen har alle personlige profiler blitt koblet fra Hootsuite. Hvis du hadde en personlig profil koblet til Hootsuite og ønsker å ha den koblet til Hootsuite igjen, må du konvertere den til en Instagram Business-profil. Følg disse instruksjonene for å gjøre dette.

Hva annet er nytt i Hootsuite-løsningen min?

Generativ AI-chatbot

Automatisering og kunstig intelligens er på alles lepper, også hos oss som jobber med Hootsuite. I Inbox 2.0 er det nå mulig å sette opp såkalte «virtuelle agenter» som kan svare kundene og brukerne dine på spørsmål døgnet rundt. Det tar mindre enn 10 minutter å sette opp, og funksjonen er tilgjengelig på de kanalene der du mottar private meldinger – og på nettstedet ditt. AI-chatboten fungerer for øyeblikket på engelsk, spansk og fransk, og Hootsuite jobber med å utvide funksjonen til flere språk.

Designoppdatering av Innboks 2.0

Dette er en mindre oppdatering, men den kan ha stor betydning for deg som bruker verktøyet mye. Inbox 2.0-menyen og meldingskøen har endret farge fra en gråaktig tone til en hvitere farge. Skriftstørrelsen er også redusert for å gi bedre oversikt.

Lagre annonsekampanjer som utkast

Hender det at du jobber med en annonsekampanje, men blir avbrutt og ikke kan lagre den som et utkast? Da må du enten skynde deg gjennom, eller begynne på nytt. Kjempeirriterende. Men nå finnes det en løsning på det. Som overskriften beskriver, er det nå mulig å lagre annonsekampanjer som utkast og gå tilbake til å jobbe med dem senere.

Det finnes nå en «Lagre som utkast»-knapp i annonsemodulen. Under annonseseksjonen (der du får en oversikt over annonsene dine), finner du nå også en seksjon som heter «Annonseutkast». Her finner du utkastene dine, inndelt etter sosialt nettverk, med mulighet til å redigere eller slette dem.

Det finnes også en krysslenke inne i modulen for organiske utkast, så du kan få enda bedre oversikt. Denne lenken tar deg automatisk til «Annonseutkast». På sikt er målet at «Annonseutkast» skal ligge sammen med de organiske utkastene, slik at alt samles på ett sted.

Interne kommentarer på innlegg i Planner

En av de større nye funksjonene vi har gledet oss til, er muligheten for bedre samarbeid i Hootsuite Planner-modulen. Det er nå mulig å legge til interne kommentarer på innlegg, slik at du kan diskutere, planlegge eller samarbeide med teamet ditt om innleggene, enten de ligger som utkast, er planlagt for publisering, ligger til godkjenning eller allerede er publisert. Dere kan tagge hverandre og legge til emojier og bilder.

Kommentarene vises på høyre side av skjermen når du klikker på de ulike innleggene. Her vil du se de to nye seksjonene «Detaljer» og «Interne kommentarer».

Brukerne vil motta et varsel i Hootsuite og via e-post når en kommentar venter på dem.

Sentimentanalyse i Innboks 2.0 – Advanced Inbox

Hvis du har Advanced Inbox, har vi noen ekstra nyheter til deg. Hootsuite har nå innlemmet sentimentanalyse i Inbox 2.0. Sentimentanalyse er en AI-tjeneste som gjør det enklere å forstå brukerengasjement og interaksjoner.

Funksjonen kategoriserer meldinger i innboksen din slik at de vises som enten positive, nøytrale eller negative. Hvis en melding er kategorisert feil, kan du endre det i etterkant, og du kan også filtrere etter sentiment for å få en raskere oversikt.

Hvis du har brukt guiden vår om inngående tagger i Hootsuite til å kategorisere innkommende innhold, kan du fra nå av bruke sentimentanalyse i stedet, hvis du har Advanced Inbox.

Hootsuite har også lagt til en sentimentanalyse-rapport i Analytics-modulen, slik at du kan lære mer om dataene dine.

Eksporter Amplify-medlemsliste

Dette er en mindre oppdatering som kan gi deg bedre oversikt. Amplify-administratorer kan nå eksportere medlemslister fra Admin Settings-delen som en CSV-fil, inkludert abonnementsdata for e-post.

TikTok-kommentarer i Innboks 2.0

Hvis du bruker TikTok og jobber aktivt med community management på denne plattformen, er dette gode nyheter: Hootsuites Inbox 2.0 støtter nå kommentarer til videoene dine på TikTok.

Mer informasjon

Hvis du har spørsmål om noen av de nye Hootsuite-oppdateringene, er du velkommen til å ta kontakt med oss.

Ring oss på +47 21 56 97 50 eller send oss en e-post på support@infomedia.no

Last ned PDF

Fyll ut skjemaet, så er du klar til å laste ned dette blogginnlegget som PDF.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Med registreringen godtar du å motta digitale godbiter i form av nyhetsbrev og invitasjoner i innboksen din fra Infomedia AS. Vi tar godt vare på dine personlige opplysninger. Du kan lese mer i vår personvernpolicy.

LAST NED E-BOK

Medieovervåkning
- veien til innsikt

Visste du?

Du kan laste ned alle våre blogginnlegg som PDF-filer og lese dem i ro og mak når det passer.