fbpx

Infomedia åpner kontor i Helsinki

2 min. lesetid
Media intelligence-virksomheten Infomedia utvider sine nordiske aktiviteter med etablering av et kontor i Finland og har akkurat ansatt en Country Manager i Helsinki. Det skjer som et ledd i en vekststrategi og en stigende etterspørsel etter en komplett, nordisk leverandør av medieovervåkning og -innsikt hos selskapets største, nordiske kunder.

-Å betjene de største selskapene i Norden med medieovervåkning av dem selv og deres omverden, krever ofte en komplett nordisk produktleverandre med royalty-avtaler hos alle de store mediene, for tilgang og gjengivelse av nyheter til kundene. En vekststrategi og økende etterspørsel gjør at Infomedia nå utvider virksomheten i Norden med åpningen av et kontor i Helsinki. 

– Vi ser at stadig flere oppdager fordelene ved å bruke redaksjonelle og sosiale medier til å orientere seg, få bedre oversikt og strategisk innsikt gjennom mediedata. Det handler ikke bare om innsikt i hva mediene skriver om egen bedrift, men også om verden rundt deg, inkludert konkurrenter, store agendaer og mye mer – i et internasjonalt perspektiv. Medieovervåkning og -innsikt har derfor blitt et strategisk verktøy som brukes av flere avdelinger enn bare PR- og kommunikasjonsavdelingen. Vi opplever en økende etterspørsel fra større, nordiske selskaper og organisasjoner. Og vi ser frem til å utvide virksomheten vår ytterligere med etableringen på det finske markedet, samtidig som det imøtekommer våre største, nordiske kunders ønske om å samle alle sine leveranser av medieovervåkning og innsikt hos én leverandør, sier Infomedias Group CEO, Thomas Vejlemand.

– Media intelligence og forståelse av verden rundt oss er viktigere enn noensinne. For merkevarer, organisasjoner og alle som står overfor komplekse fenomener i et stadig raskere medielandskap. Med Infomedias lange erfaring, sterke medieavtaler og teknologi, ser jeg virkelig frem til å skape verdi for kundene våre, sier Jaakko Haarala.

Infomedia eies av de danske mediekonsernene JP/Politikens Hus og Berlingske Media og er en ledende nordisk aktør innen media intelligence, som omfatter fagområdene medieovervåkning, medieanalyse og -innsikt, samt digitale plattformer for overvåkning og håndtering av sosiale medier.

– Jeg er glad for å ha ansatt Jaakko Haarala som vår nye Country Manager i Finland. Jaakko tilfører god energi, bransjeerfaring og sterk kompetanse innen forretningsutvikling og salg, avslutter Thomas Vejlemand.

For ytterligere informasjon

Thomas Vejlemand
Group CEO, Infomedia
+45 31 37 30 25
tv@infomedia.dk

Jaakko Haarala
Country Manager
+45 93 50 75 87
jha@infomedia.fi

Om Infomedia

Infomedia utvikler, driver og rådgir om digitale løsninger innen media intelligence i form av medieovervåkning, medieanalyser og innsikt, samt teknologi til overvåkning og håndtering av sosiale medier. Konsernets ambisjon er å være den foretrukne leverandør for virksomheter og organisasjoner i Norden, og styrke kundenes innsikt i deres kommunikasjon og omdømme på tvers av redaksjonelle og sosiale medier, lokalt og internasjonalt. Infomedia eier teknologiselskapet Opoint, som med sin webcrawling-teknologi leverer nyhetsfeeds til bl.a. medieovervåknings- og it-selskaper internasjonalt.

Infomedia har 250 medarbeidere fordelt på kontorer i København, Aarhus, Stockholm, Oslo, Helsinki og Tallinn samt et salgskontor i London for datterselskapet Opoint. Selskapet Ninestars fra Chennai er en strategisk samarbeidspartner innen mediedataprosesser. Infomedia samarbeider dessuten med to internasjonale softwareselskaper innen overvåkning og håndtering av sosiale medier, Talkwalker og Hootsuite.

Infomedia eies av JP/Politikens Hus og Berlingske Media.

www.infomedia.no

Last ned PDF

Fyll ut skjemaet, så er du klar til å laste ned dette blogginnlegget som PDF.

LAST NED E-BOK

Medieovervåkning
- veien til innsikt