Mål din PR og kommunikasjon
Medieanalyse og innsikt
Få verdifull innsikt i virksomhetens omtale, omdømme, konkurrenter og mye mer. Med hjelp fra våre erfarne analytikere og omfattende mediedata får du kunnskapen du trenger.
Våre analytikere og rådgivere er eksperter på kommunikasjonsmåling, og hjelper deg med å velge riktig metode til riktig utfordring, eller beste verktøy for å identifisere den beste muligheten.
Gard Erlend Paulsen
Head of Analysis
Våre mediedata, medieanalyser og analytikere gir deg innsikt i virksomhetens omverden
Medieanalyser
Hvordan blir dere omtalt i mediene? Er det regionale eller internasjonale forskjeller som påvirker publisiteten og resultatene av kommunikasjonen? Våre medieanalyser gir dypere innsikt i virksomhetens tilstedeværelse i media, slik at du kan styrke budskapene og kommunikasjonen i de ulike mediekanalene.
Omdømmeanalyser
Et omdømme oppstår i skjæringspunktet mellom forventninger og opplevelser. Forventningsstyring er følgelig sentralt i omdømmearbeid. Og medienes vinkling og dekning spiller en viktig rolle i dette. Våre analyser gir deg innsikten du trenger til å prioritere de beste, strategiske grepene – og styrke eget omdømme.
Interessentanalyser
Hvordan oppfatter kunder, leverandører og andre stakeholders din virksomheten eller organisasjon? Når kjernebudskapene frem dit de skal, og hvordan blir de mottatt? Våre Interessentanalyser belyser oppfattelsen av deg i markedet, og gjennomslagskraften din blant de viktigste interessentene.
Konkurrentanalyser
Hvor mange kjenner til merkevaren din, kontra dine konkurrenters? Konkurrentanalysene våre gir deg innsikt i konkurrenters budskapene, share of voice, omtalekvalitet og mye mer. Er kvaliteten av omtalene deres bedre eller dårligere? Og hvordan har det utviklet seg over tid? Hvilke muligheter har du for å styrke markedsposisjonen din?
Influenseranalyser
Hvem påvirker debatten rundt din organisasjon, agendaene, produktene og servicen? Hvor effektivt spres kjernebudskapene? Og hvordan resonnerer mottakere når influensere omtaler dere? Få innsikt i hvilke aktører som påvirker omdømmet, så dere kan styrke de eksterne relasjonene.
Agendaanalyse
Vet du hvilke temaer og personer virksomheten din er knyttet opp mot i media? Enten det er sirkulærøkonomi, likestilling eller noe helt annet, skaper vi innsikt i de viktigste agendaene. Vi overvåker kjernebudskapene og måler gjennomslagskraften i mediene. Vi kan sammenligne geografisk, i ulike tidsrom og hos ulike aktører, når vi kartlegger effekten av kommunikasjon.
Kampanje- og sponsoranalyser
Får kampanjene og eventene dine den riktige oppmerksomheten og omtalen i media? Hvor langt når budskapene, og skaper de målbare resultater? Hva får du igjen for sponsingen din, hvilken effekt har det hatt for merkevaren din? Våre analyser gir deg innsikten.
Bærekraftsanalyser
Det krever innsikt for å lykkes med å kommunisere om bærekraftige initiativer. Vi har omfattende mediedata om FNs globale mål og bærekraft i media. Hvilke temaer eller globale mål er på agendaen, og hvor ofte blir du nevnt i forhold til konkurrentene?
Hva vil du vite mer om?
Våre medieanalyser gir virksomheter dypere innsikt i egne resultater i media, og gir svar på hvordan det påvirker omdømmet og kundenes lojalitet. Kontakt oss og hør mer om hvordan vi kan styrke din virksomhets kommunikasjon og posisjon gjennom innsikt fra våre medieanalyser.
Infomedia analyserer og dokumenterer Uno-X Mobilitys medieeksponering
Uno-X Mobility er Norges første profesjonelle sykkellag, eid av Uno-X. For å lykkes med sykkelsatsningen er det avgjørende å kunne dokumentere eksponeringen de oppnår i media, og verdien av den. Det får de med medieovervåkning og sponsoranalyse fra Infomedia.
Våre medieanalyser dokumenterer effekten av virksomhetens PR og kommunikasjon
Få oversikt over virksomhetens resultater i media over tid. Våre årsanalyser oppsummerer og setter perspektiv på ditt mediebilde, med oversiktlige rapporter og interaktive dashboards.
Klare målsetninger og mål
Deres KPI’er og resultater er vårt viktigste fokus i arbeidet med medieanalyser. Derfor viser analysene våre alltid om dere er på rett spor, og forteller hva som kan gjøres enda bedre.
Oversikt, innsikt og tiltak
En god analyse gir oversikt og innsikt som bidrar til beslutningstaking. Med Infomedias medieanalyser rapporterer du raskt, tydelig og handlingsorientert.
Enkel ledelsesrapportering
Rapportering på ledelsesnivå krever fokus på noen få, vesentlige ting. Med medieanalysene våre kommer du helt inn til kjernen når du skal ta viktige beslutninger.
Last ned vår e-bok om medieanalyse
Media er en effektiv måte å spre et budskap ut til markedet på – men har du tenkt på at det kan være en like god kilde til markedsinnsikt?
Med medieanalyse kan bedrifter og organisasjoner få unik innsikt om virksomheten og dens omverden, og dermed skape bedre kommunikasjon.
Last ned vår e-bok om medieanalyse og lær hvordan mediedata kan styrke kommunikasjonen, skape konkurransefortrinn og mye mer.
Her kan vi også bistå
Hver dag hjelper vi virksomheter med å navigere stødig i sin omverden, gjennom bedre innsikt omtaler og viktige emner i media. Her er noen eksempler.
Medie- og budskapsprioritering
Man kan kanskje tenke om sin egen virksomhet at den utad er kjent som ansvarsbevisst og nytenkende. Men kanskje blir den i realiteten oppfattet som typisk for bransjen, og heller mer konservativ enn innovativ. Infomedia tilbyr verdifull data og insikt som gjør det mulig å posisjonere virksomheten med de riktige budskapene, i de riktigere mediene og kanalene.
Vi kartlegger medier og kanaler og får budskapet ut til målgruppene. Vi belyser i hvilken grad budskapet faktisk slår gjennom, følger opp aktivitetene og justerer strategien, helt til dere er i mål.
Kontakt oss for rådgivning hvis du ønsker strategisk og datadrevet optimalisering av budskap, medier og kanaler.
Fastsetting av KPI'er og resultatmåling
Målrettet arbeid med data og innsikt i medier og kommunikasjon kan bidra til utvikling av virksomheten eller organisasjonen på mange måter. Det har aldri eksistert flere metoder for å måle kommunikasjon. Vi gjør kommunikasjonsinnsatsen i virksomheten målbar og dermed effektiv.
Vi tror for eksempel ikke på den tradisjonelle antagelsen om at stor rekkevidde nødvendigvis er det samme som høy kjennskap. Vi tror heller ikke på at høy kjennskap nødvendigvis fører til mye salg.
Kontakt oss for rådgivning dersom dere ønsker å identifisere hva som bør måles, for å belyse om kommunikasjonsarbeidet påvirker virksomhetens strategiske forretningsmål.
Agendasetting
Hvis du snakker om alt, blir du ikke husket for noenting. Virksomheter som derimot velger agenda med omhu, har større sjanse for å bli bemerket og husket.
Hvordan er virksomhetens synlighet i media, innen de agendaene som bringer dere nærmere de strategiske målene?
Vi har landets bredeste og dypeste mediedekning og tonnevis av mediedata på lager. Dette bruker vi til å avdekke våre kunders posisjon og agendaer i mediebildet, i forhold til konkurrentene. Vi legger sammen strategier og planer, og sikrer at alle de viktigste budskapene slår gjennom. Slik blir virksomheten sett og husket for det som er ønsket.
Employee advocacy og talspersoner
Troverdig kommunikasjon fra ansatte og talspersoner er sentralt for både posisjonering og branding av virksomheten eller organisasjonen. Men hva trengs å kommuniseres for å posisjonere seg riktig? Og til hvem? Vi hjelper kunder å styrke kjennskap gjennom ansattes egne kanaler, slik at virksomheten når ut bredere og mer troverdig med de viktigste budskapene.
Hos Infomedia måler vi løpende hvordan, og i hvilke medier, våre kunders talspersoner blir nevnt. Det gir oss verdifull innsikt til å rådgi virksomheter om mediestrategi for talspersoner, og kontinerlig optimalisering av aktiviteter i media.
Kommunikasjon og bærekraft
Å utvise ansvarlighet innen bærekraft har blitt en like naturlig del av strategien som digital teknologi. Men hvilken betydning har det for virksomheten, posisjonen og imaget deres når det kommuniseres bærekraftige budskap? Hvilke bærekraftsmål bør prioriteres i kommunikasjonsarbeidet hvis man sammenligner med konkurrenter?
Infomedia har full kontroll over hva som står på bærekraftige agendaer på tvers av redaksjonelle og sosiale medier.
Kontakt oss for rådgivning dersom virksomheten ønsker en bærekraftig strategi for kommunikasjonen, og å måle og optimalisere til den slår gjennom i media og hos målgruppene.
Social Media Management
Omverdenen følger konstant med på hvordan virksomheter og organisasjoner agerer på sosiale medier – eller ikke agerer. Målgruppene orienterer og engasjerer seg primært på sosiale medier når de velger hvem de vil kjøpe hos, stemme på eller anbefale til andre.
Det har aldri vært viktigere å kommunisere tydelig, velge riktige talspersoner, eller å tilpasse budskapet til målgruppen. De viktigste budskapene skal slå an med base 280, 150 eller 30 tegn – med en hærskare av tilskuere og dommere på den sosiale tribunen.
Vi tilbyr både strategisk rådgivning og ledende teknologi som hjelper de største virksomhetene og organisasjonene å overvåke, analysere og forstå budskap og dialoger i alle sosiale kanaler.
Internasjonal mediestrategi og -analyse
Vi har kontorer i hele Norden og tilbyr mediedata fra all verdens nyhetsmedier. Det gir oss stor kunnskap innen valg av medier og budskap i et internasjonalt medielandskap. Både i redaksjonelle og sosiale medier.
Er virksomheten eller organisasjonen din på jakt etter nye kunder, medlemmer, bedre image eller andre strategiske mål, kontakt oss for rådgivning. Vi gir store internasjonale merkevarer innsikt og analyser fra det internasjonale markedet.
Vi får et helhetlig bilde på omtalen og omtalemengden hver eneste dag gjennom Infomedia. Medieanalysen bruker vi aktivt internt for å forstå omfanget av saker og for å synliggjøre internt hvordan omdømmet til Avinor er og hvordan vi kan jobbe bedre for å løfte frem viktige ting. Infomedias tjenester hjelper oss å ha en finger på pulsen av hva som skjer på områder som berører oss, enten direkte eller indirekte. Det gir stor verdi.
MARKEDSANALYSE
Forstå markedet bedre med en Markedsanalyse
Vil du utnytte markedsposisjonen og -mulighetene dine bedre? Last ned brosjyren eller les mer om våre markedsanalyser.
Les mer i bloggen vår
Få inspirasjon, tips og råd om håndtering av sosiale medier i bloggen vår.
Se også
Medieovervåkning
Vi tilbyr markedets mest avanserte løsninger for medieovervåkning, og gir deg full oversikt og innsikt i virksomhetens mediebilde og omverden.
Digitale plattfomer
Våre verktøy for overvåkning og håndtering av sosiale medier gir deg innsikt i sanntid om dine budskap og målgrupper.
Les våre caser
Se hvordan vi skaper resultater for bedrifter og organisasjoner gjennom oversikt og innsikt i hele medielandskapet.
Kontakt oss
Kontakt Gard og hør mer om hvordan vårt analyseteam kan omsette mediedata til verdifull innsikt i din virksomhet og omverden.
Gard Erlend Paulsen
Head of Analysis
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Fyll på med faglig inspirasjon og oppdateringer med våre webinarer, publikasjoner og caser. Du kan når som helst avslutte abonnementet.