fbpx

Slik lager du en sosiale medier-strategi

Sosiale medier er en effektiv måte å nå målgruppen på – enten det er for å styrke merkevaren, forbedre kundeservice eller øke salget. For å sikre best mulig effekt av arbeidet, bør du ha en strategi før du går i gang.

Last ned vår guide med 7 trinn til en strategi som skaper suksess på sosiale medier.

Best mulig medieovervåkning?

Medieovervåkning er et viktig redskap for virksomheters PR- og kommunikasjonsavdeling.

Disiplinen brukes til å observere og undersøke medieomtaler for å kunne håndtere krisesaker, oppdage bransjenyheter, orientere seg om konkurrenter og ikke minst til å optimalisere egen kommunikasjon.

Det er dessuten et nyttig verktøy for å holde ledelse og styret orientert om viktige emner, for å minimere virksomhetens risiko, beskytte og styrke omdømmet, og identifisere nye forretningsmuligheter for å skape vekst.

Medieovervåkning skal ikke være støy i innboksen din. Det
bør tvert imot være den første mailen du åpner om morgenen.

God medieovervåkning kan nemlig gi innblikk i effekten av PR- og kommunikasjonsavdelingens innsatser, den kan tipse
salgsavdelingen om nye forretningsmuligheter, eller den kan gi marketing et nødvendig innblikk i bransjen og konkurrentene.

I denne nedlastbare publikasjonen gir vi deg 5 tips til hvordan du får best mulig medieovervåkning.

Ønsker du å bli informert om våre publikasjoner?

Meld deg på vårt nyhetsbrev og bli oppdatert automatisk når vi har nye, inspirerende publikasjoner, caser eller blogginnlegg.

LAST NED E-BOK

Medieovervåkning
- veien til innsikt