
Sosiale medier er en effektiv måte å nå målgruppen på – enten det er for å styrke merkevaren, forbedre kundeservice eller øke salget. For å sikre best mulig effekt av arbeidet, bør du ha en strategi før du går i gang.
Last ned vår guide med 7 trinn til en strategi som skaper suksess på sosiale medier.
Best mulig medieovervåkning?
Medieovervåkning er et viktig redskap for virksomheters PR- og kommunikasjonsavdeling.
Disiplinen brukes til å observere og undersøke medieomtaler for å kunne håndtere krisesaker, oppdage bransjenyheter, orientere seg om konkurrenter og ikke minst til å optimalisere egen kommunikasjon.
Det er dessuten et nyttig verktøy for å holde ledelse og styret orientert om viktige emner, for å minimere virksomhetens risiko, beskytte og styrke omdømmet, og identifisere nye forretningsmuligheter for å skape vekst.
Medieovervåkning skal ikke være støy i innboksen din. Det
bør tvert imot være den første mailen du åpner om morgenen.
God medieovervåkning kan nemlig gi innblikk i effekten av PR- og kommunikasjonsavdelingens innsatser, den kan tipse
salgsavdelingen om nye forretningsmuligheter, eller den kan gi marketing et nødvendig innblikk i bransjen og konkurrentene.
I denne nedlastbare publikasjonen gir vi deg 5 tips til hvordan du får best mulig medieovervåkning.
Ønsker du å bli informert om våre publikasjoner?
Meld deg på vårt nyhetsbrev og bli oppdatert automatisk når vi har nye, inspirerende publikasjoner, caser eller blogginnlegg.