årsanalyse 2022
Få verdifull innsikt i medieomtalen med en årsanalyse
Med en årsanalyse samler og dokumenterer vi medieomtalen for hele året i én oversiktlig rapport. Få verdifull innsikt i hvordan virksomheten din har prestert i media i 2022.
Kvantitativ årsanalyse
Vi dokumenterer mengden av medieomtalen og hvordan den har utviklet seg sammenlignet med 2021, målt i antall artikler, rekkevidde og toppkilder.
Kvalitativ årsanalyse
Vi dykker enda dypere ned i medieomtalen enn i den kvantitative analysen, og dokumenterer kvaliteten av omtalen til din virksomhet.
DOKUMENTER RESULTATENE AV OMTALEN DERES
Kvantitativ årsanalyse
Vi dokumenterer mengden av medieomtalen i år og hvordan den har utviklet seg sammenlignet med 2021 – målt i antall artikler, rekkevidde og toppkilder.
Nøkkelresultater
Et raskt overblikk over medieomtalen målt i antall artikler, rekkevidde og toppkilder.
Omtale
Detaljert gjennomgang, der de viktigste sakene om din virksomhet blir fremhevet og kommentert.
Medietype og dekning
Viser hvilke kildekategorier medieomtalen har fortonet seg i.
Geografisk spredning
Detaljert overblikk over medieomtalen fordelt på alle norske fylker.
Bærekraft
Hvor bredt har dere nådd ut med budskap om bærekraftige initiativer?
Talspersoner
Innblikk i hvordan deres CEO, kommunikasjonssjef og øvrige talspersoner har nådd gjennom i mediene.
Toppkilder
Dokumenterer hvilke redaksjoner som har publisert flest artikler om din virksomhet.
Vi får et helhetlig bilde på omtalen og omtalemengden hver eneste dag gjennom Infomedia. Medieanalysen bruker vi aktivt internt for å forstå omfanget av saker og for å synliggjøre internt hvordan omdømmet til Avinor er og hvordan vi kan jobbe bedre for å løfte frem viktige ting. Infomedias tjenester hjelper oss å ha en finger på pulsen av hva som skjer på områder som berører oss, enten direkte eller indirekte. Det gir stor verdi.
Joachim Westher-Andersen, Kommunikasjonssjef, Oslo Lufthavn
Dokumenter kvaliteten av medieomtalen
Kvalitativ årsanalyse
Vi dykker enda dypere ned i medieomtalen enn i den kvantitative analysen, og dokumenterer kvaliteten av omtalen til din virksomhet i 2022.
Nøkkelresultater
Et raskt overblikk over medieomtalen målt på omtalemengde, rekkevidde, tendens og mediescore.
Mulighetsrommet
Vår analytiker gir et eksternt innspill på styrker, utfordringer, muligheter og potensielle risikoer i mediedekningen.
Omtale og rekkevidde
Detaljert gjennomgang, der omtalens rekkevidde og de viktigste sakene om din virksomhet blir fremhevet og kommentert.
Tendens
Medieomtalen fordelt på positiv, negativ og nøytral tendens.
Tematikk
Dokumenterer hvilke deler av din virksomhet som får medieeksponering.
Gjennomslag
Omtalens rekkevidde kombinert med synlighetsfaktorer i oppslagene gir innsikt i saker med stort gjennomslag.
Mediescore
Kvaliteten på medieomtalen tallfestes på en skala fra 0-100 og brytes ned på tematikk og historikk
Øvrig innsikt
En kvalitativ medieanalyse viser også medieomtalen brutt ned på dekning, toppkilder og geografisk spredning.
Gjennomslag
Omtalens rekkevidde kombinert med synlighetsfaktorer i oppslagene gir innsikt i saker med stort gjennomslag.
Tilleggsmuligheter
Har du behov for å inkludere andre temaer, benchmarking mot konkurrenter, aktørgalleri eller få samlet de viktigste konklusjonene, er dette noe vi kan legge til.
Benchmark mot opptil 5 konkurrenter
Se hvordan dere har klart dere i mediene i forhold til opptil de 5 sterkeste konkurrentene deres.
Aktørgalleri
En detaljert kartlegging av eksterne aktørers synlighet og meninger i din medieomtale.
Legg til temaer
Legg til flere temaer i analysen som strategiske innsatsområder, som dere ønsker å se effekten av.
Executive summary
Samle de viktigste konklusjonene og få dem formulert i et lettfattelig sammendrag.
Kontakt oss
Kontakt oss for en hyggelig prat om hvordan vi best dokumenterer resultatene av årets kommunikasjonsinnsats.