Løsninger for Byråer og konsulenthus
Hold oversikt, ta informerte beslutninger og effektiviser arbeidet med innsikt fra medieovervåkning og analyse
Innsikt som styrker deg i arbeidet
Arbeidshverdagen er hektisk når du jobber med konsulent- og rådgivningstjenester. Man må bruke tiden smart, for å både holde seg oppdatert på klientenes omverden og ha kapasitet til hjelpe dem med å løse sine problemstillinger.
Medieovervåkning og -analyse kan hjelpe deg å møte denne utfordringen på en effektiv måte. Teknologien fra media intelligence hjelper deg å holde deg orientert i det komplekse mediebildet, og gir uvurderlig sanntidsinnsikt som kan styrke deg i det daglige arbeidet med dine klienter.
01
02
03
04
05
01
Fang opp bevegelser i markedene
Som konsulent eller rådgiver opplever du kanskje at kunder stiller høyere krav enn tidligere, og at konkurransesituasjonen dermed tilspisser seg. Den eneste måten å vinne over konkurrentene på, er å levere bedre enn dem. Da gjelder det å ha over gjennomsnittet god oversikt over hva som rører seg i kundenes omverden, og hva som opptar dem. Og selvfølgelig holde et øye med konkurrentene, og hva de foretar seg.
Det kan du få god hjelp til av medieovervåkning og -analyse. Teknologien hjelper deg å fange opp bransjetrender, sammenligne deg med konkurrenter og identifisere nye muligheter eller trusler for kundene. Slik kan du levere bedre rådgivningstjenester, møte kundekravene på en god måte – og slå konkurrentene.
Les mer om innsikten du kan få med medieovervåkning og -analyse:
Som konsulent eller rådgiver opplever du kanskje at kunder stiller høyere krav enn tidligere, og at konkurransesituasjonen dermed tilspisser seg. Den eneste måten å vinne over konkurrentene på, er å levere bedre enn dem. Da gjelder det å ha over gjennomsnittet god oversikt over hva som rører seg i kundenes omverden, og hva som opptar dem. Og selvfølgelig holde et øye med konkurrentene, og hva de foretar seg.
Det kan du få god hjelp til av medieovervåkning og -analyse. Teknologien hjelper deg å fange opp bransjetrender, sammenligne deg med konkurrenter og identifisere nye muligheter eller trusler for kundene. Slik kan du levere bedre rådgivningstjenester, møte kundekravene på en god måte – og slå konkurrentene.
Les mer om innsikten du kan få med medieovervåkning og -analyse:
Daglig medievervåkning og analyse av redaksjonelle medier
02
Bygg lojalitet hos klientene
Virksomheten din er ikke den eneste på markedet. Tvert imot, er konsulentbransjen sterkt konkurransepreget. Derfor er det å ivareta klienter og beholde dem, vel så viktig som å vinne nye. Men hva kan du gjøre annerledes enn konkurrentene, for å holde på klientenes lojalitet og fremstå som det beste alternativet?
Én ting du i alle fall kan gjøre, er å følge med på hva som foregår i deres omverden. Hvis du fanger det opp når klienten står med en utfordring, kan du tilby dem rådgivning før de selv har bedt om det – og før konkurrenten gjør det.
Les mer om hvordan medieovervåkning og -analyse kan hjelpe deg å bygge lojalitet hos kundene:
Virksomheten din er ikke den eneste på markedet. Tvert imot, er konsulentbransjen sterkt konkurransepreget. Derfor er det å ivareta klienter og beholde dem, vel så viktig som å vinne nye. Men hva kan du gjøre annerledes enn konkurrentene, for å holde på klientenes lojalitet og fremstå som det beste alternativet?
Én ting du i alle fall kan gjøre, er å følge med på hva som foregår i deres omverden. Hvis du fanger det opp når klienten står med en utfordring, kan du tilby dem rådgivning før de selv har bedt om det – og før konkurrenten gjør det.
Les mer om hvordan medieovervåkning og -analyse kan hjelpe deg å bygge lojalitet hos kundene:
Daglig medievervåkning og analyse av redaksjonelle medier
03
Beskytt omdømmet
Med erfaring fra B2B vet du sikkert godt hvor sårbar en virksomhet er for offentlighetens persepsjoner og holdninger til et selskap eller merkevare. En omdømmekrise kan raskt eskalere, både i redaksjonelle og sosiale medier. Og enten det er din egen virksomhet eller en av kundene dine som står i hardt vær, er det viktig å få vite om det så tidlig som mulig.
Et verktøy for medieovervåkning vil kunne registrere kritisk omtale av merkevarer eller personer i alle mediekanaler i sanntid, og gi deg umiddelbar oversikt over mediebildet. Dermed kan du ta styring på narrativet tidlig og beskytte ditt eget og kundenes omdømme på en mer effektiv måte.
Les mer om hvordan digitale løsninger for social media management og medieovervåkning kan hjelpe deg å beskytte omdømmet her:
Med erfaring fra B2B vet du sikkert godt hvor sårbar en virksomhet er for offentlighetens persepsjoner og holdninger til et selskap eller merkevare. En omdømmekrise kan raskt eskalere, både i redaksjonelle og sosiale medier. Og enten det er din egen virksomhet eller en av kundene dine som står i hardt vær, er det viktig å få vite om det så tidlig som mulig.
Et verktøy for medieovervåkning vil kunne registrere kritisk omtale av merkevarer eller personer i alle mediekanaler i sanntid, og gi deg umiddelbar oversikt over mediebildet. Dermed kan du ta styring på narrativet tidlig og beskytte ditt eget og kundenes omdømme på en mer effektiv måte.
Les mer om hvordan digitale løsninger for social media management og medieovervåkning kan hjelpe deg å beskytte omdømmet her:
04
Ta datadrevne beslutninger
Vi vet at nordiske virksomheter i økende grad baserer seg på data og analyser for å styre strategier og forbedre kvaliteten på tjenester. Praksisen er spesielt relevant i konsulent- og rådgivningstjenester, der mange klienter har helt ulike problemstillinger, og må ta i bruk like ulike virkemidler for å løse dem.
Gjennom media intelligence kan du få robuste analyse- og rapporteringsverktøy som forvandler mediedata til innsikt du og klientene kan handle på. Du kan blant annet få sanntidsinnsikt om markedstrender, måle effekten av PR og kampanjer og tilpasse strategier etter markedsforholdene og forbrukernes forventninger.
Les mer om innsikten du kan få med media intelligence her:
Vi vet at nordiske virksomheter i økende grad baserer seg på data og analyser for å styre strategier og forbedre kvaliteten på tjenester. Praksisen er spesielt relevant i konsulent- og rådgivningstjenester, der mange klienter har helt ulike problemstillinger, og må ta i bruk like ulike virkemidler for å løse dem.
Gjennom media intelligence kan du få robuste analyse- og rapporteringsverktøy som forvandler mediedata til innsikt du og klientene kan handle på. Du kan blant annet få sanntidsinnsikt om markedstrender, måle effekten av PR og kampanjer og tilpasse strategier etter markedsforholdene og forbrukernes forventninger.
Les mer om innsikten du kan få med media intelligence her:
05
Spar tid med automatiserte løsninger
Tid er penger, sies det. Som konsulent og rådgiver sjonglerer du sikkert mellom mange oppgaver, og må hele tiden prioritere (og nedprioritere) oppgaver. Og selv om det er viktig å holde oversikt over markedene og mediebildet, er det enda viktigere å bruke tiden man har til rådighet godt.
Automatisert medieovervåkning og -analyse kan spare både deg og dine kolleger for tid og krefter. En god medieovervåkningsleverandør vil hjelpe deg å få den oversikten og medieinnsikten du trenger. De det er relevant for kan få varsling det øyeblikket noe viktig skjer, og med skreddersydde rapporter får du raskt oversikt over status quo – og kan bruke tiden på å løse andre oppgaver.
Les mer om automatiserte løsninger for social media management og medieovervåkning og -analyse her:
Tid er penger, sies det. Som konsulent og rådgiver sjonglerer du sikkert mellom mange oppgaver, og må hele tiden prioritere (og nedprioritere) oppgaver. Og selv om det er viktig å holde oversikt over markedene og mediebildet, er det enda viktigere å bruke tiden man har til rådighet godt.
Automatisert medieovervåkning og -analyse kan spare både deg og dine kolleger for tid og krefter. En god medieovervåkningsleverandør vil hjelpe deg å få den oversikten og medieinnsikten du trenger. De det er relevant for kan få varsling det øyeblikket noe viktig skjer, og med skreddersydde rapporter får du raskt oversikt over status quo – og kan bruke tiden på å løse andre oppgaver.
Les mer om automatiserte løsninger for medieovervåkning og -analyse her:
5 min. lesetid
5 veier til strategisk verdi med medieovervåkning
Virksomheter står hele tiden overfor utfordringen å redusere risiko og beskytte omdømmet. Dette er utfordringer som påvirker hele organisasjonen, og ikke lar seg begrense av bransje. Det skaper et behov for å overvåke egen virksomhet og omverdenen i media. I dette blogginnlegget får du inspirasjon til hvordan du kan bruke medieovervåkning til å håndtere noen vanlige virksomhetsutfordringer.
Prisvinnende løsninger
Vi blir spesielt glade når løsningene våre blir belønnet for sine resultater. Her er en oversikt over Infomedia-løsninger som har blitt premiert for effekten de skaper.
Cases
Institutt for Samfunnsforskning
Les hvordan Infomedia belyste medienes rolle under valgkampen ved Stortingsvalget 2021
Grand Départ – Tour De France
Les hvordan arrangøren fikk oversikt over mediedekningen av Tour de France med eventanalyse
Postkodlotteriet
Med medieovervåkning og -analyser får Postkodlotteriet bedre oversikt og dypere innsikt
Kontakt oss
Kontakt oss og hør mer om hvordan våre løsninger for medieovervåkning og -analyse kan styrke ditt byrå eller konsulenthus.
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Fyll på med faglig inspirasjon og oppdateringer med våre webinarer, publikasjoner og caser. Du kan når som helst avslutte abonnementet.