Løsninger for store virksomheter
Skap konkurransefortrinn og vekst i alle markeder med innsikt fra medieovervåkning og -analyse.
Innsikt som styrker virksomheten
Aldri har media hatt større påvirkning på konserner og organisasjoner enn i dag, og aldri har det vært vanskeligere for virksomheter å navigere stødig i det stadig skiftende medielandskapet. Samtidig har det heller aldri vært mer mediedata å lene seg på for å forstå markedet, eller flere muligheter for å kommunisere med målgruppen.
Media intelligence er skapt for å løse disse utfordringene på en smart og effektiv måte. Med skreddersydde løsninger for medieovervåkning og -analyse får du og kollegene dine innsikten dere trenger for å opprettholde en sterk tilstedeværelse i markedet, beskytte omdømmet og ta informerte, strategiske beslutninger.
01
02
03
04
05
01
Forvalt omdømmet i alle markeder
Jo større et selskap er, jo større blir også oppgaven med å forvalte dets omdømme. Flere markeder, ulike språk, mange ansatte og et vell av medier som kan påvirke både bransjen og merkevaren i rasende fart, utgjør en kompleks dynamikk å holde orden på.
Heldigvis finnes det gode, digitale verktøy som kan hjelpe. Medieovervåkning og -analyse gjør det mulig å måle hvordan merkevaren oppfattes på tvers av geografiske områder og medier. Med varslinger i sanntid kan du identifisere og reagere på potensielle PR-kriser før de eskalerer. Du får innsikt som du kan bruke til å beskytte omdømmet, påse at budskapene er konsistente i alle kanaler og til å justere kommunikasjonsstrategier.
Les mer om hvordan media intelligence kan styrke deg i arbeidet med omdømmet her:
Jo større et selskap er, jo større blir også oppgaven med å forvalte dets omdømme. Flere markeder, ulike språk, mange ansatte og et vell av medier som kan påvirke både bransjen og merkevaren i rasende fart, utgjør en kompleks dynamikk å holde orden på.
Heldigvis finnes det gode, digitale verktøy som kan hjelpe. Medieovervåkning og -analyse gjør det mulig å måle hvordan merkevaren oppfattes på tvers av geografiske områder og medier. Med varslinger i sanntid kan du identifisere og reagere på potensielle PR-kriser før de eskalerer. Du får innsikt som du kan bruke til å beskytte omdømmet, påse at budskapene er konsistente i alle kanaler og til å justere kommunikasjonsstrategier.
Les mer om hvordan media intelligence kan styrke deg i arbeidet med omdømmet her:
Daglig medieovervåkning og analyse av redaksjonelle medier
Overvåkning og analyse av sosiale medier
02
Skap konkurransefortrinn
Å forstå markedstrender og stemningen blant kunder, leverandører og andre interessenter, er avgjørende for å ta gode, strategiske beslutninger. Det samme må til for å skape konkurransefortrinn og kapre markedsandeler.
Gjennom media intelligence får du tilgang til inngående innsikt i konkurrentenes aktiviteter og nye bevegelser i markedet og bransjen. Teknologien kan hjelpe deg å gjennomskue konkurrentenes strategier og identifisere muligheter for differensiering og vekst. En skreddersydd løsning for medieovervåkning og -analyse gjør det mulig å følge med på bransjenyheter, forbrukeradferd og målgruppens interesser i sanntid, slik at du kan ta velinformerte og solide, strategiske beslutninger.
Les mer om hvordan media intelligence kan hjelpe deg å å skape konkurransefortrinn her:
Å forstå markedstrender og stemningen blant kunder, leverandører og andre interessenter, er avgjørende for å ta gode, strategiske beslutninger. Det samme må til for å skape konkurransefortrinn og kapre markedsandeler.
Gjennom media intelligence får du tilgang til inngående innsikt i konkurrentenes aktiviteter og nye bevegelser i markedet og bransjen. Teknologien kan hjelpe deg å gjennomskue konkurrentenes strategier og identifisere muligheter for differensiering og vekst. En skreddersydd løsning for medieovervåkning og -analyse gjør det mulig å følge med på bransjenyheter, forbrukeradferd og målgruppens interesser i sanntid, slik at du kan ta velinformerte og solide, strategiske beslutninger.
Les mer om hvordan media intelligence kan hjelpe deg å å skape konkurransefortrinn her:
Daglig medieovervåkning og analyse av redaksjonelle medier
03
Ha kontroll på din compliance
En felles faktor for alle store, internasjonale virksomheter og organisasjoner, er de mange, politiske og juridiske kravene man må forholde seg til i ulike markeder. Både for drift og omdømme er det avgjørende å holde seg informert om nye reguleringer og standarder, endringer i retningslinjer og relevante, offentlige debatter. Men å få med seg alt som skjer i internasjonale medier og sortere ut det irrelevante er en umulig oppgave. Eller?
Med medieovervåkning og -analyse holder du deg oppdatert på alt innen compliance og andre, relevante temaer i media verden rundt. Det gir deg muligheten til å proaktivt justere praksis og kommunikasjon, redusere risikoen for juridiske problemer, og gjør det enklere å navigere i den komplekse bransjen som virksomheten din befinner seg i.
Les mer om hvordan medieovervåkning kan styrke deg i arbeidet med compliance:
En felles faktor for alle store, internasjonale virksomheter og organisasjoner, er de mange, politiske og juridiske kravene man må forholde seg til i ulike markeder. Både for drift og omdømme er det avgjørende å holde seg informert om nye reguleringer og standarder, endringer i retningslinjer og relevante, offentlige debatter. Men å få med seg alt som skjer i internasjonale medier og sortere ut det irrelevante er en umulig oppgave. Eller?
Med medieovervåkning og -analyse holder du deg oppdatert på alt innen compliance og andre, relevante temaer i media verden rundt. Det gir deg muligheten til å proaktivt justere praksis og kommunikasjon, redusere risikoen for juridiske problemer, og gjør det enklere å navigere i den komplekse bransjen som virksomheten din befinner seg i.
Les mer om hvordan medieovervåkning kan styrke deg i arbeidet med compliance:
Daglig, internasjonal medieovervåkning av redaksjonelle medier
04
Velg de mest effektive kanalene
Overgangen fra tradisjonelle medier til digitale plattformer har endret markedet drastisk. Kjøpsreisen er mer kompleks, og målgruppene mer fragmenterte. For mange virksomheter og organisasjoner innebærer det en bredere tilstedeværelse, i både online og offline kanaler. Det krever tid og ressurser. Da gjelder det å ha oversikt over hvilke kanaler målgruppen bruker, og sikre at budskapene når frem på en effektiv måte.
Gjennom medieovervåkning og -analyse kan du få kommunikasjonsmåling på tvers av web, print, TV, radio, podcast og sosiale medier. Du får innsikt i medievanene til ulike målgruppesegmenter og hvorvidt budskapene dine resonnerer. Dataene kan hjelpe deg å velge riktige kanaler og optimalisere budskap og innhold så det treffer bedre.
Les mer om innsiken du kan få med medieovervåkning og -analyse her:
Overgangen fra tradisjonelle medier til digitale plattformer har endret markedet drastisk. Kjøpsreisen er mer kompleks, og målgruppene mer fragmenterte. For mange virksomheter og organisasjoner innebærer det en bredere tilstedeværelse, i både online og offline kanaler. Det krever tid og ressurser. Da gjelder det å ha oversikt over hvilke kanaler målgruppen bruker, og sikre at budskapene når frem på en effektiv måte.
Gjennom medieovervåkning og -analyse kan du få kommunikasjonsmåling på tvers av web, print, TV, radio, podcast og sosiale medier. Du får innsikt i medievanene til ulike målgruppesegmenter og hvorvidt budskapene dine resonnerer. Dataene kan hjelpe deg å velge riktige kanaler og optimalisere budskap og innhold så det treffer bedre.
Les mer om innsiken du kan få med medieovervåkning og -analyse her:
Overvåkning og analyse av sosiale medier
Daglig medieovervåkning av redaksjonelle medier
05
Ta kontroll på ryktene
Spredning av feilinformasjon utgjør en betydelig trussel mot merkevarer og virksomheters tillit i markedet. Men i det tempoet og med den mengden innhold som dukker opp i både sosiale og redaksjonelle medier verden rundt, er det krevende oppgave å få med seg alt sammen. Spesielt hvis du opererer i flere markeder og ofte blir omtalt i media. Med mindre du har en god løsning for medieovervåkning.
Media intelligence-teknologi kan hjelpe deg å oppdage og spore spredningen av falsk informasjon relatert til virksomheten eller bransjen – slik at du raskt kan komme på banen og ta kontroll på kommunikasjonen. Avanserte algoritmer og data i sanntid kan bidra til at du får oppklart usannheter og spørsmål raskt, og kan opprettholde påliteligheten og tilliten i markedet.
Les mer om mulighetene med media intelligence her:
Spredning av feilinformasjon utgjør en betydelig trussel mot merkevarer og virksomheters tillit i markedet. Men i det tempoet og med den mengden innhold som dukker opp i både sosiale og redaksjonelle medier verden rundt, er det krevende oppgave å få med seg alt sammen. Spesielt hvis du opererer i flere markeder og ofte blir omtalt i media. Med mindre du har en god løsning for medieovervåkning.
Media intelligence-teknologi kan hjelpe deg å oppdage og spore spredningen av falsk informasjon relatert til virksomheten eller bransjen – slik at du raskt kan komme på banen og ta kontroll på kommunikasjonen. Avanserte algoritmer og data i sanntid kan bidra til at du får oppklart usannheter og spørsmål raskt, og kan opprettholde påliteligheten og tilliten i markedet.
Les mer om mulighetene med media intelligence her:
Daglig, internasjnal medieovervåkning av redaksjonelle medier
Overvåkning og analyse av sosiale medier
Medieovervåkning - veien til innsikt
Riktig innsikt på riktig tidspunkt kan være gull verdt. Med medieovervåkning kan virksomheter og organisasjoner minimere risiko, forvalte omdømmet, oppdage nye, viktige trender, måle kommunikasjonen og utvikle forretningen. Last ned vår e-bok om medieovervåkning og lær hvordan medieovervåkning kan brukes strategisk og skape verdi i hele virksomheten.
Prisvinnende løsninger
Vi blir spesielt glade når løsningene våre blir belønnet for sine resultater. Her er en oversikt over Infomedia-løsninger som har blitt premiert for effekten de skaper.
Cases
Institutt for Samfunnsforskning
Les hvordan Infomedia belyste medienes rolle under valgkampen ved Stortingsvalget 2021
Grand Départ – Tour De France
Les hvordan arrangøren fikk oversikt over mediedekningen av Tour de France med eventanalyse
Postkodlotteriet
Med medieovervåkning og -analyser får Postkodlotteriet bedre oversikt og dypere innsikt
Kontakt oss
Kontakt oss og hør mer om hvordan våre løsninger for medieovervåkning og -analyse kan styrke ditt konsern og virksomhet.
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Fyll på med faglig inspirasjon og oppdateringer med våre webinarer, publikasjoner og caser. Du kan når som helst avslutte abonnementet.