fbpx

Løsninger for
offentlig sektor

Beskytt omdømmet og styrk din kommunikasjon i alle kanaler med innsikt fra medieovervåkning og -analyse

LØSNINGER FOR OFFENTLIG SEKTOR

Kommuniser bedre med innsikt fra media

Effektiv kommunikasjon er avgjørende for å bygge tillit, informere og ivareta en organisasjons omdømme. Det gjelder å være tydelig og formulere troverdige budskap og bruke de riktige kanalene, raskt nok.

Medieovervåkning og -analyse kan være et uvurderlig verktøy i kommunikasjonsarbeidet i organisasjonen din. En god medieovervåkningsleverandør har komplett overvåkning av redaksjonelle og sosiale medier, og kan skreddersy en løsning som dekker din organisasjons behov, og styrke deg i arbeidet ditt.

01

02

03

04

05

01

Mål effekten av PR

Offentlige aktører står ovenfor litt andre utfordringer enn virksomheter i privatsektoren. For eksempel stiller skattebetalerne svært høye krav til transparens og kommunikasjon, og organisasjonen er i større grad avhengig av befolkningens tillit i arbeidet sitt. Derfor investerer mange organisasjoner både tid og ressurser i PR og kommunikasjonsarbeid. Da er det viktig å kunne måle og evaluere effekten av arbeidet.

Med medieovervåkning og -analyser får du detaljert innsikt i hvor effektive budskapene er, blant annet ved å måle engasjement, sentiment og rekkevidde. Innsikten kan du både bruke til å justere kommunikasjonsstrategien og forbedre resultatene – og dokumentere effekten av innsatsen.

Les mer om hvordan kommunikasjonsmåling kan styrke arbeidet ditt:

Offentlige aktører står ovenfor litt andre utfordringer enn virksomheter i privatsektoren. For eksempel stiller skattebetalerne svært høye krav til transparens og kommunikasjon, og organisasjonen er i større grad avhengig av befolkningens tillit i arbeidet sitt. Derfor investerer mange organisasjoner både tid og ressurser i PR og kommunikasjonsarbeid. Da er det viktig å kunne måle og evaluere effekten av arbeidet.

Med medieovervåkning og -analyser får du detaljert innsikt i hvor effektive budskapene er, blant annet ved å måle engasjement, sentiment og rekkevidde. Innsikten kan du både bruke til å justere kommunikasjonsstrategien og forbedre resultatene – og dokumentere effekten av innsatsen.

Les mer om hvordan kommunikasjonsmåling kan styrke arbeidet ditt:

Daglig medieovervåkning av redaksjonelle medier

Overvåkning og analyse av sosiale medier

Detaljert analyse og innsikt i mediebildet

02

Koordiner på tvers av kanaler

Medielandskapet blir stadig større, og for mange organisasjoner innebærer det tilstedeværelse i flere og nye kanaler. Jo flere kanaler, desto mer innsats krever det å holde den røde tråden rett, og hele tiden ha oversikt over kommunikasjonen.

Med medieovervåkning og -analyse som dekker trykte, nettbaserte og sosiale medier, samt TV, radio og podcasts, blir den oppgaven med ett enklere. Et slikt verktøy gjør det mulig for deg å få oversikt over mediedekningen til enhver tid, og koordinere budskapene på tvers av kanaler.

Les mer om hvordan digitale verktøy for social media management, medieovervåkning og -analyse kan hjelpe deg med å koordinere budskap på tvers av kanaler:

Medielandskapet blir stadig større, og for mange organisasjoner innebærer det tilstedeværelse i flere og nye kanaler. Jo flere kanaler, desto mer innsats krever det å holde den røde tråden rett, og hele tiden ha oversikt over kommunikasjonen.

Med medieovervåkning og -analyse som dekker trykte, nettbaserte og sosiale medier, samt TV, radio og podcasts, blir den oppgaven med ett enklere. Et slikt verktøy gjør det mulig for deg å få oversikt over mediedekningen til enhver tid, og koordinere budskapene på tvers av kanaler.

Les mer om hvordan medieovervåkning og -analyse kan hjelpe deg når du skal koordinere budskap på tvers av kanaler:

Daglig medieovervåkning av redaksjonelle medier

Overvåkning og analyse av sosiale medier

Detaljert analyse og innsikt i mediebildet

Effektiv håndtering av sosiale medier

03

Bekjemp desinformasjon

Desinformasjon og falske nyheter utgjør en betydelig trussel mot tilliten fra offentligheten. Men i det tempoet og med mengden innhold som dukker opp i både sosiale og redaksjonelle medier verden rundt, er det en nærmest umulig oppgave å få med seg alt sammen. Eller?

Media intelligence-teknologi kan hjelpe deg å oppdage og spore spredningen av falsk informasjon relatert til organisasjonen – slik at du raskt kan komme på banen og ta kontroll på kommunikasjonen. Avanserte algoritmer og data i sanntid kan bidra til at du får oppklart usannheter og spørsmål raskt, og kan opprettholde tilliten i befolkningen.

Les mer om hvordan media intelligence kan hjelpe deg å bekjempe spredning av desinformasjon her:

Desinformasjon og falske nyheter utgjør en betydelig trussel mot tilliten fra offentligheten. Men i det tempoet og med mengden innhold som dukker opp i både sosiale og redaksjonelle medier verden rundt, er det en nærmest umulig oppgave å få med seg alt sammen. Eller?

Media intelligence-teknologi kan hjelpe deg å oppdage og spore spredningen av falsk informasjon relatert til organisasjonen – slik at du raskt kan komme på banen og ta kontroll på kommunikasjonen. Avanserte algoritmer og data i sanntid kan bidra til at du får oppklart usannheter og spørsmål raskt, og kan opprettholde tilliten i befolkningen.

Les mer om hvordan media intelligence kan hjelpe deg å bekjempe spredning av desinformasjon her:

Daglig medieovervåkning av redaksjonelle medier

Overvåkning og analyse av sosiale medier

Detaljert analyse og innsikt i mediebildet

Håndtering av sosiale medier

04

Avdekk kriser tidlig og ta kontroll

Et godt omdømme er noe av det viktigste en offentlig aktør forvalter, derfor må det både pleies og beskyttes. Men selv da kan en krise oppstå. Og den eneste måten å gjenvinne kontrollen på ved en mediestorm, er gjennom effektiv krisekommunikasjon. Da gjelder det å skaffe oversikt over situasjonen, velge riktige kommunikasjonskanaler og formulere troverdige budskap.

Med et verktøy for medieovervåkning på tvers av alle kanaler, letter du den jobben betraktelig. Media intelligence kan sørge for at du oppdager en krise tidlig, så du får tatt grep og kontroll over situasjonen. Det kan også gi deg nyttig innsikt både underveis og i etterkant, som kan hjelpe deg å velge kommunikasjonskanaler og budskap – og gjenopprette publikums tillit.

Les mer om hvordan media intelligence kan hjelpe deg å håndtere kriser her:

Et godt omdømme er noe av det viktigste en offentlig aktør forvalter, derfor må det både pleies og beskyttes. Men selv da kan en krise oppstå. Og den eneste måten å gjenvinne kontrollen på ved en mediestorm, er gjennom effektiv krisekommunikasjon. Da gjelder det å skaffe oversikt over situasjonen, velge riktige kommunikasjonskanaler og formulere troverdige budskap.

Med et verktøy for medieovervåkning på tvers av alle kanaler, letter du den jobben betraktelig. Media intelligence kan sørge for at du oppdager en krise tidlig, så du får tatt grep og kontroll over situasjonen. Det kan også gi deg nyttig innsikt både underveis og i etterkant, som kan hjelpe deg å velge kommunikasjonskanaler og budskap – og gjenopprette publikums tillit.

Les mer om hvordan media intelligence kan hjelpe deg å håndtere kriser her:

Daglig medieovervåkning av redaksjonelle medier

Overvåkning og analyse av sosiale medier

Detaljert analyse og innsikt i mediebildet

Effektiv håndtering av sosiale medier

05

Vær med på digitaliseringen

Fokuset på digitalisering har økt betraktelig de siste årene, og det er lite som tyder på at trenden vil snu med det første. Dette gjelder kanskje spesielt for offentlige aktører, som i større grad enn andre må forholde seg til regjeringens Digitaliseringsstrategi. Men hva betyr digitalisering for offentlige aktører, i praksis?

Det kan for eksempel bety å ta i bruk media intelligence i flere av avdelingene i organisasjonen. Enten det er PR og kommunikasjonsavdelingen som ønsker å måle og evaluere effekten av arbeidet sitt, HR som søker kandidater til nye stillinger eller ledelsen som trenger strategisk innsikt i forretningsutviklingen, kan en medieovervåkning og -analyse spille en viktig rolle – og støtte opp om målene for digitaliseringen.

Les mer om mulighetene med digitale løsninger for social media management, medieovervåkning og -analyse her:

Fokuset på digitalisering har økt betraktelig de siste årene, og det er lite som tyder på at trenden vil snu med det første. Dette gjelder kanskje spesielt for offentlige aktører, som i større grad enn andre må forholde seg til regjeringens Digitaliseringsstrategi. Men hva betyr digitalisering for offentlige aktører, i praksis?

Det kan for eksempel bety å ta i bruk media intelligence i flere av avdelingene i organisasjonen. Enten det er PR og kommunikasjonsavdelingen som ønsker å måle og evaluere effekten av arbeidet sitt, HR som søker kandidater til nye stillinger eller ledelsen som trenger strategisk innsikt i forretningsutviklingen, kan en medieovervåkning og -analyse spille en viktig rolle – og støtte opp om målene for digitaliseringen.

Les mer om mulighetene med digitale løsninger for social media management, medieovervåkning og -analyse her:

Daglig medieovervåkning av redaksjonelle medier

Overvåkning og analyse av sosiale medier

Detaljert analyse og innsikt i mediebildet

Effektiv håndtering av sosiale medier

5 min. lesetid

Slik skaper medieovervåkning verdi for hele virksomheten

Medieovervåkning og -analyser har tradisjonelt vært forbeholdt PR- og kommunikasjonsavdelingen. Men forretningsmulighetene som kommer med medieovervåkning er egentlig mye bredere, og kan skape verdi for flere avdelinger enn bare PR og Kommunikasjon. I dette blogginnlegget får du 7 eksempler på behov og målsetninger i ulike avdelinger, og hvordan medieovervåkning og medieinnsikt kan skape verdi.

AWARDS

Prisvinnende løsninger

Vi blir spesielt glade når løsningene våre blir belønnet for sine resultater. Her er en oversikt over Infomedia-løsninger som har blitt premiert for effekten de skaper.

Cases

Kontakt oss

Kontakt oss og hør mer om hvordan våre løsninger for medieovervåkning og -analyse kan styrke din offentlige virksomhet.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Fyll på med faglig inspirasjon og oppdateringer med våre webinarer, publikasjoner og caser. Du kan når som helst avslutte abonnementet.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Med registreringen godtar du å motta digitale godbiter i form av nyhetsbrev og invitasjoner i innboksen din fra Infomedia AS. Vi tar godt vare på dine personlige opplysninger. Du kan lese mer i vår personvernpolicy.

LAST NED E-BOK

Medieovervåkning
- veien til innsikt