pr & kommunikasjon
Løsninger for PR og kommunikasjon
Jobb smartere og styrk kommunikasjonen din med innsikt fra medieovervåkning og -analyse
løsninger for pr & kommunikasjon
Innsikt som styrker din kommunikasjon
Arbeidshverdagen kan være hektisk når du jobber med PR og kommunikasjon. Du må henge med på det høye medietempoet, men samtidig holde god oversikt over omgivelsene for å navigere stødig i det komplekse medielandskapet. Og det med begrenset tid og ressurser.
Heldigvis finnes det gode verktøy som kan hjelpe deg å møte disse utfordringene på en god måte. Automatisert medieovervåkning og -analyse hjelper deg å holde oversikt over mediebildet i sanntid, og gir verdifull innsikt som du kan bruke til å optimalisere kommunikasjonsstrategier og innhold – og til å bevise effekten av arbeidet ditt.
01
02
03
04
05
01
Mål effekten av din PR
Arbeidet med PR og kommunikasjon har en betydelig innvirkning på virksomhetens omdømme og posisjon, og dermed også driftsresultatene. Det vet du godt, du som jobber med det. Og du vet sikkert også hvor krevende det kan være å kvantifisere og dokumentere effekten av kommunikasjon.
Med medieovervåkning og -analyse får du detaljert innsikt i gjennomslagskraften til budskapene dine, hvilke medier som plukker dem opp, hvor langt innholdet når og i hvilken grad det engasjerer. Du kan også sammenligne resultatene med konkurrenter. Dermed får du tallfestet og evaluert effekten av arbeidet ditt, og kan justere kommunikasjonsstrategien – og forbedre resultatene.
Les mer om kommunikasjonsmåling her:
Arbeidet med PR og kommunikasjon har en betydelig innvirkning på virksomhetens omdømme og posisjon, og dermed også driftsresultatene. Det vet du godt, du som jobber med det. Og du vet sikkert også hvor krevende det kan være å kvantifisere og dokumentere effekten av kommunikasjon.
Med medieovervåkning og -analyse får du detaljert innsikt i gjennomslagskraften til budskapene dine, hvilke medier som plukker dem opp, hvor langt innholdet når og i hvilken grad det engasjerer. Du kan også sammenligne resultatene med konkurrenter. Dermed får du tallfestet og evaluert effekten av arbeidet ditt, og kan justere kommunikasjonsstrategien – og forbedre resultatene.
Les mer om kommunikasjonsmåling her:
Daglig medieovervåkning av redaksjonelle medier
02
Rust deg for krisekommunikasjon
Det finnes mange eksempler på hvor raskt én negativ omtale kan utvikle seg til en mediestorm. Det kan gi store konsekvenser for virksomhetens omdømme og suksess. Hvis du har ansvar for å lose virksomheten og de ansatte gjennom noe slikt, trenger du et robust verktøy for å overvåke og håndtere situasjonen.
Det får du med medieovervåkning og -analyse. Med varsling i sanntid vil du ikke bare være den første til å oppdage en eventuell omdømmetrussel – det vil også hjelpe deg å få oversikt over situasjonen og gi verdifull innsikt underveis som hjelper deg å ta viktige beslutninger om hvem som bør uttale seg, hvilke budskap man bør få frem og hvilke kanaler man bør bruke.
Les mer om hvordan medieovervåkning og digitale verktøy for sosiale medier kan styrke din krisekommunikasjon her:
Det finnes mange eksempler på hvor raskt én negativ omtale kan utvikle seg til en mediestorm. Det kan gi store konsekvenser for virksomhetens omdømme og suksess. Hvis du har ansvar for å lose virksomheten og de ansatte gjennom noe slikt, trenger du et robust verktøy for å overvåke og håndtere situasjonen.
Det får du med medieovervåkning og -analyse. Med varsling i sanntid vil du ikke bare være den første til å oppdage en eventuell omdømmetrussel – det vil også hjelpe deg å få oversikt over situasjonen og gi verdifull innsikt underveis som hjelper deg å ta viktige beslutninger om hvem som bør uttale seg, hvilke budskap man bør få frem og hvilke kanaler man bør bruke.
Les mer om hvordan medieovervåkning og digitale verktøy for sosiale medier kan styrke din krisekommunikasjon her:
Daglig medieovervåkning av redaksjonelle medier
03
Fang opp bevegelser i media
Som PR- og kommunikasjonsansvarlig opplever du kanskje at både media og publikum stiller andre krav til innholdet ditt enn tidligere, og at konkurransen om synlighet tilspisser seg. Den eneste måten å vinne spalteplass på, er å levere bedre innhold enn konkurrentene. Da gjelder det å ha over gjennomsnittet god oversikt over hva som rører seg i målgruppens og interessentenes verden, og hva som opptar dem. Og selvfølgelig holde et øye med konkurrentene, og hva de foretar seg.
Det kan du få god hjelp til av media intelligence. Teknologien hjelper deg å fange opp bransjetrender, sammenligne deg med konkurrenter og identifisere nye muligheter eller trusler. Innsikten fra medieanalyser kan hjelpe deg å forstå mer om målgruppen og konkurrentene, forbedre egne PR-strategier og maksimere effekten av arbeidet ditt.
Les mer om hvordan media intelligence kan hjelpe deg å holde oversikt over mediebildet her:
Som PR- og kommunikasjonsansvarlig opplever du kanskje at både media og publikum stiller andre krav til innholdet ditt enn tidligere, og at konkurransen om synlighet tilspisser seg. Den eneste måten å vinne spalteplass på, er å levere bedre innhold enn konkurrentene. Da gjelder det å ha over gjennomsnittet god oversikt over hva som rører seg i målgruppens og interessentenes verden, og hva som opptar dem. Og selvfølgelig holde et øye med konkurrentene, og hva de foretar seg.
Det kan du få god hjelp til av media intelligence. Teknologien hjelper deg å fange opp bransjetrender, sammenligne deg med konkurrenter og identifisere nye muligheter eller trusler. Innsikten fra medieanalyser kan hjelpe deg å forstå mer om målgruppen og konkurrentene, forbedre egne PR-strategier og maksimere effekten av arbeidet ditt.
Les mer om hvordan media intelligence kan hjelpe deg å holde oversikt over mediebildet her:
Daglig medieovervåkning av redaksjonelle medier
04
Jobb smartere og mer effektivt
Med den konstante strømmen av innhold fra redaksjonelle og sosiale medier, kan det være både tidkrevende og slitsomt å holde oversikt og følge opp alt sammen. Kanskje det til og med stjeler tid fra andre viktige oppgaver i arbeidshverdagen din?
Med en automatisert løsning for medieovervåkning kan du få varsling det øyeblikket noe viktig skjer. Du kan også få skreddersydde rapporter som gir oversikt over de viktigste sakene, rekkevidde, sentiment – og mer dyptgående analyser som viser utviklingen over tid. Dermed kan du disponere tiden din mer effektivt, og heller prioritere oppgaver som styrker merkevarens synlighet og omdømme.
Les mer om hvordan automatisert medieovervåkning og digitale verktøy for sosiale medier kan hjelpe deg å effektivisere arbeidet:
Med den konstante strømmen av innhold fra redaksjonelle og sosiale medier, kan det være både tidkrevende og slitsomt å holde oversikt og følge opp alt sammen. Kanskje det til og med stjeler tid fra andre viktige oppgaver i arbeidshverdagen din?
Med en automatisert løsning for medieovervåkning kan du få varsling det øyeblikket noe viktig skjer. Du kan også få skreddersydde rapporter som gir oversikt over de viktigste sakene, rekkevidde, sentiment – og mer dyptgående analyser som viser utviklingen over tid. Dermed kan du disponere tiden din mer effektivt, og heller prioritere oppgaver som styrker merkevarens synlighet og omdømme.
Les mer om hvordan automatisert medieovervåkning og digitale verktøy for sosiale medier kan hjelpe deg å effektivisere arbeidet:
Daglig medieovervåkning av redaksjonelle medier
05
Få inspirasjon til nytt innhold
Èn ting er sikkert; når du jobber med PR og kommunikasjon, tar arbeidet aldri slutt. Det skal alltid skapes nytt, relevant innhold som fanger publikums oppmerksomhet, og helst i en fart som matcher mediene selv. Noen ganger kommer de gode historiene servert på et sølvfat – andre ganger ikke.
I de stundene kan det være nyttig å ha medieovervåkning for redaksjonelle og sosiale medier. En god medieovervåkningsløsning kan hjelpe deg å identifisere populære temaer, aktuelle debatter og hendelser som inspirerer deg til nye vinklinger og narrativer. Det kan også hjelpe deg å identifisere relevante journalister, fageksperter og influensere å samarbeide med. Eller med å se tilbake på gamle artikler og uttalelser. Mulighetene er mange.
Les mer om hvordan medieovervåkning kan styrke deg i innholdsproduksjonen her:
Én ting er sikkert; når du jobber med PR og kommunikasjon, tar arbeidet aldri slutt. Det skal alltid skapes nytt, relevant innhold som fanger publikums oppmerksomhet, og helst i en fart som matcher mediene selv. Noen ganger kommer de gode historiene servert på et sølvfat – andre ganger ikke.
I de stundene kan det være nyttig å ha medieovervåkning for redaksjonelle og sosiale medier. En god medieovervåkningsløsning kan hjelpe deg å identifisere populære temaer, aktuelle debatter og hendelser som inspirerer deg til nye vinklinger og narrativer. Det kan også hjelpe deg å identifisere relevante journalister, fageksperter og influensere å samarbeide med. Eller med å se tilbake på gamle artikler og uttalelser. Mulighetene er mange.
Les mer om hvordan medieovervåkning kan styrke deg i innholdsproduksjonen her:
Daglig medieovervåkning av redaksjonelle medier
Få dypere innsikt og skap bedre kommunikasjon med medieanalyse
Når strategiske beslutninger skal tas er det viktig basere dem på innsikt og kunnskap. Last ned vår e-bok og lær hvordan mediedata kan styrke kommunikasjonen, skape konkurransefortrinn, minimere risiko og mye mer.
Prisvinnende løsninger
Vi blir spesielt glade når løsningene våre blir belønnet for sine resultater. Her er en oversikt over Infomedia-løsninger som har blitt premiert for effekten de skaper.
Cases
Institutt for Samfunnsforskning
Les hvordan Infomedia belyste medienes rolle under valgkampen ved Stortingsvalget 2021
Grand Départ – Tour De France
Les hvordan arrangøren fikk oversikt over mediedekningen av Tour de France med eventanalyse
Postkodlotteriet
Med medieovervåkning og -analyser får Postkodlotteriet bedre oversikt og dypere innsikt
Kontakt oss
Kontakt oss og hør mer om hvordan våre løsninger for medieovervåkning og -analyse kan styrke din PR og kommunikasjon.
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Fyll på med faglig inspirasjon og oppdateringer med våre webinarer, publikasjoner og caser. Du kan når som helst avslutte abonnementet.