fbpx
markedsføring

Løsninger for Markedsføring

Jobb smartere og styrk markedsstrategien din med innsikt fra medieovervåkning og -analyse

løsninger for markedsføring

Innsikt som styrker din markedsføring

Arbeidshverdagen kan være hektisk når du jobber med markedsføring. Du må holde tempoet og frekvensen oppe, men samtidig ha god oversikt over bevegelsene i markedet for å skape effektive kampanjer og aktiviteter – kanskje også med begrenset tid og ressurser?

Heldigvis finnes det gode verktøy som kan hjelpe deg å møte disse utfordringene på en god måte. Automatisert medieovervåkning og -analyse hjelper deg å holde oversikt over mediebildet i sanntid, og gir verdifull innsikt som du kan bruke til å optimalisere markedsstrategier og innhold – og til å bevise effekten av arbeidet ditt.

01

02

03

04

05

01

Mål effekten av markedsføringen

Virksomhetens kommunikasjon utad (det være SoMe-innlegg, medieoppslag eller noe annet), har en betydelig innvirkning på dens omdømme og posisjon, og dermed også driftsresultatene. Det vet du godt, du som jobber med det. Og du vet sikkert også hvor krevende det kan være å kvantifisere og dokumentere effekten av kommunikasjon og markedsføring.

Med medieovervåkning og -analyse får du detaljert innsikt om gjennomslagskraften til budskapene dine, hvilke kanaler eller medier som fungerer best, hvor langt innholdet når og hvordan det oppfattes. Du kan også sammenligne resultatene dine med konkurrenter. Dermed får du tallfestet og evaluert effekten av arbeidet ditt, og kan justere markedsstrategien – og forbedre resultatene.

Les mer om hvordan kommunikasjons- og effektmåling kan styrke deg i arbeidet ditt:

Virksomhetens kommunikasjon utad (det være SoMe-innlegg, medieoppslag eller noe annet), har en betydelig innvirkning på dens omdømme og posisjon, og dermed også driftsresultatene. Det vet du godt, du som jobber med det. Og du vet sikkert også hvor krevende det kan være å kvantifisere og dokumentere effekten av kommunikasjon og markedsføring.

Med medieovervåkning og -analyse får du detaljert innsikt om gjennomslagskraften til budskapene dine, hvilke kanaler eller medier som fungerer best, hvor langt innholdet når og hvordan det oppfattes. Du kan også sammenligne resultatene dine med konkurrenter. Dermed får du tallfestet og evaluert effekten av arbeidet ditt, og kan justere markedsstrategien – og forbedre resultatene.

Les mer om hvordan kommunikasjons- og effektmåling kan styrke deg i arbeidet ditt:

Daglig medieovervåkning av redaksjonelle medier

Overvåkning og analyse av sosiale medier

Detaljert analyse og innsikt i mediebildet

02

Ta innersvingen på konkurrentene

Én måte å skape konkurransefortrinn på, er gjennom markedsføring. Det krever at man kjenner målgruppen bedre enn konkurrentene, og at man oppdager og griper mulighetene når de dukker opp. Men i en presset arbeidshverdag med begrensede ressurser, er det lettere sagt enn gjort. Eller?

Gjennom media intelligence kan du fange opp nye trender og bevegelser i markedet i sanntid, og få inngående innsikt i konkurrentenes aktiviteter. Teknologien kan hjelpe deg med å gjennomskue konkurrentenes strategier og identifisere muligheter for markedsaktiviteter og budskap som treffer målgruppen – uten å måtte bruke en masse tid på detektivarbeid i media.

Les mer om hvordan med media intelligence kan hjelpe deg å styrke konkurransekraften her:

Én måte å skape konkurransefortrinn på, er gjennom markedsføring. Det krever at man kjenner målgruppen bedre enn konkurrentene, og at man oppdager og griper mulighetene når de dukker opp. Men i en presset arbeidshverdag med begrensede ressurser, er det lettere sagt enn gjort. Eller?

Gjennom media intelligence kan du fange opp nye trender og bevegelser i markedet i sanntid, og få inngående innsikt i konkurrentenes aktiviteter. Teknologien kan hjelpe deg med å gjennomskue konkurrentenes strategier og identifisere muligheter for markedsaktiviteter og budskap som treffer målgruppen – uten å måtte bruke en masse tid på detektivarbeid i media.

Les mer om hvordan med media intelligence kan hjelpe deg å styrke konkurransekraften her:

Daglig medieovervåkning av redaksjonelle medier

Overvåkning og analyse av sosiale medier

Detaljert analyse og innsikt i mediebildet

03

Skap nytt, innsiktsbasert innhold

Som markedsfører er du sikkert ofte på jakt etter nytt, engasjerende innhold. Det skal gjerne være noe som publikumet ditt ikke har sett før, men som likevel er relevant for dem – og som showcaser produktene eller tjenestene på en god måte. Kanskje stjeler jakten på de gode ideene tid fra andre viktige arbeidsoppgaver? 

Da kan det være nyttig med medieovervåkning og -analyse av redaksjonelle og sosiale medier. Det kan hjelpe deg å identifisere populære temaer blant målgruppen, aktuelle debatter og hendelser som inspirerer deg til nye budskap og historier. Media intelligence-teknologi kan også hjelpe deg å identifisere relevante influensere, fageksperter og journalister å samarbeide med. Eller du kan grave frem gull fra gamle artikler og uttalelser. Mulighetene er mange. 

Les mer om hvordan medieovervåkning og -analyse kan hjelpe deg med nytt innhold her:

Som markedsfører er du sikkert ofte på jakt etter nytt, engasjerende innhold. Det skal gjerne være noe som publikumet ditt ikke har sett før, men som likevel er relevant for dem – og som showcaser produktene eller tjenestene på en god måte. Kanskje stjeler jakten på de gode ideene tid fra andre viktige arbeidsoppgaver? 

Da kan det være nyttig med medieovervåkning og -analyse av redaksjonelle og sosiale medier. Det kan hjelpe deg å identifisere populære temaer blant målgruppen, aktuelle debatter og hendelser som inspirerer deg til nye budskap og historier. Media intelligence-teknologi kan også hjelpe deg å identifisere relevante influensere, fageksperter og journalister å samarbeide med. Eller du kan grave frem gull fra gamle artikler og uttalelser. Mulighetene er mange. 

Les mer om hvordan medieovervåkning og -analyse kan hjelpe deg med nytt innhold her: 

Daglig medieovervåkning av redaksjonelle medier

Overvåkning og analyse av sosiale medier

Detaljert analyse og innsikt i mediebildet

04

Beskytt og forsterk omdømmet

Som markedsfører vet du at virksomhetens og merkevarens omdømme er avgjørende for dens suksess. En av de viktigste overordnede oppgavene du har i kommunikasjonen til markedet, er derfor å ivareta og styrke omdømmet. Og som kjent, påvirkes et omdømme i stor grad av media.

Med en skreddersydd løsning for medieovervåkning og -analyse kan du holde oversikt over omtalen av merkevaren og virksomheten i alle mediekanaler. Med varslinger i sanntid får du hjelp til å oppdage eventuell negativ omtale, og muligheten til å reagere raskt og beskytte omdømmet på en effektiv måte. Du kan også måle omdømmet over tid, og bruke innsikten strategisk i planleggingen av fremtidige markedsføringsaktiviteter og annen ekstern kommunikasjon.

Les mer om hvordan medieovervåkning og -analyse kan styrke deg i arbeidet med omdømmet her:

Som markedsfører vet du at virksomhetens og merkevarens omdømme er avgjørende for dens suksess. En av de viktigste overordnede oppgavene du har i kommunikasjonen til markedet, er derfor å ivareta og styrke omdømmet. Og som kjent, påvirkes et omdømme i stor grad av media.

Med en skreddersydd løsning for medieovervåkning og -analyse kan du holde oversikt over omtalen av merkevaren og virksomheten i alle mediekanaler. Med varslinger i sanntid får du hjelp til å oppdage eventuell negativ omtale, og muligheten til å reagere raskt og beskytte omdømmet på en effektiv måte. Du kan også måle omdømmet over tid, og bruke innsikten strategisk i planleggingen av fremtidige markedsføringsaktiviteter og annen ekstern kommunikasjon.

Les mer om hvordan medieovervåkning og -analyse kan styrke deg i arbeidet med omdømmet her:

Daglig medieovervåkning av redaksjonelle medier

Overvåkning og analyse av sosiale medier

Håndtering av sosiale medier

Detaljert analyse og innsikt i mediebildet

05

Ta pulsen på markedet

Å planlegge markedsføringsaktiviteter handler ofte om å tilpasse seg forbrukertrender og endringer i markedet. De virksomhetene som lykkes, er de som klarer å møte behovene når de oppstår, i de riktige kanalene, og på en bedre måte enn konkurrentene. Mens noen trender er sesongstyrte og enkle å forutse, dukker andre opp ut av intet.

Med media intelligence kan du fange opp trendene det øyeblikket de oppstår og forstå mer om hva målgruppen mener og er opptatt av. Ved å følge med i redaksjonelle og sosiale medier kan du raskere utnytte mulighetene og velge de riktige kanalene for budskapene dine. Du kan også holde et øye med konkurrentene, sammenligne KPI’er som Share of Voice og sentiment, og måle effekten av arbeidet ditt over tid.

Les mer om hvordan media intelligence kan hjelpe deg med markedsinnsikt og trendspotting her:

Å planlegge markedsføringsaktiviteter handler ofte om å tilpasse seg forbrukertrender og endringer i markedet. De virksomhetene som lykkes, er de som klarer å møte behovene når de oppstår, i de riktige kanalene, og på en bedre måte enn konkurrentene. Mens noen trender er sesongstyrte og enkle å forutse, dukker andre opp ut av intet.

Med media intelligence kan du fange opp trendene det øyeblikket de oppstår og forstå mer om hva målgruppen mener og er opptatt av. Ved å følge med i redaksjonelle og sosiale medier kan du raskere utnytte mulighetene og velge de riktige kanalene for budskapene dine. Du kan også holde et øye med konkurrentene, sammenligne KPI’er som Share of Voice og sentiment, og måle effekten av arbeidet ditt over tid.

Les mer om hvordan media intelligence kan hjelpe deg med markedsinnsikt og trendspotting her:

last ned guide

Last ned vår guide til social listening

Samtalene i sosiale medier er fulle av verdi – hvis man klarer å sile ut det irrelevante. Last ned vår guide om social listening og lær hvordan du får mest mulig verdi ut av arbeidet ditt med sosiale medier.

AWARDS

Prisvinnende løsninger

Vi blir spesielt glade når løsningene våre blir belønnet for sine resultater. Her er en oversikt over Infomedia-løsninger som har blitt premiert for effekten de skaper.

Cases

Kontakt oss

Kontakt oss og hør mer om hvordan våre løsninger for medieovervåkning og -analyse kan styrke din markedsføring.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Fyll på med faglig inspirasjon og oppdateringer med våre webinarer, publikasjoner og caser. Du kan når som helst avslutte abonnementet.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Med registreringen godtar du å motta digitale godbiter i form av nyhetsbrev og invitasjoner i innboksen din fra Infomedia AS. Vi tar godt vare på dine personlige opplysninger. Du kan lese mer i vår personvernpolicy.

LAST NED E-BOK

Medieovervåkning
- veien til innsikt