Strategi og ledelse
Løsninger for strategi og ledelse
Ta informerte beslutninger, effektiviser arbeidet og skap vekst med innsikt fra medieovervåkning og -analyse
Løsninger for strategi og ledelse
Innsikt som styrker forretningsstrategien
Du som jobber med ledelse, strategi og forretningsutvikling vet at det krever mer enn flaks for å skape vekst. Ambisjon og god forståelse av landskapet som virksomheten befinner seg i, er blant de viktigste ingrediensene for suksess. Derfor er tilgang til innsikt som gir grunnlag for strategiske beslutninger og planlegging, alfa og omega.
Den tilgangen kan du få gjennom media intelligence. Teknologien gir deg både oversikt og innsikt i virksomhetens omverden, og kan være akkurat det du trenger for å navigere gjennom bransjeutfordringer, utnytte markedsmuligheter og styrke resultatene. Enten du er administrerende direktør, produktutviklingssjef eller regional salgssjef, kan medieovervåkning og -analyse gi deg klarhet og bidra til gode, informerte beslutninger som gir din virksomhet konkurransefortrinn og sterkere resultater.
01
02
03
04
05
01
Få viktig, strategisk innsikt
Å forstå markedstrender og stemningen blant kunder, investorer og andre interessenter, er avgjørende for å ta gode, strategiske beslutninger. Det samme må til for å skape konkurransefortrinn og kapre markedsandeler.
Gjennom media intelligence kan du få inngående innsikt i konkurrentenes aktiviteter og nye bevegelser i markedet, og slik identifisere muligheter for differensiering og vekst. En skreddersydd løsning for medieovervåkning og -analyse gjør det mulig for deg å følge med på bransjenyheter, forbrukeradferd og målgruppens interesser i sanntid, slik at du kan ta velinformerte og solide, strategiske beslutninger.
Les mer om de strategiske mulighetene med media intelligence her:
Å forstå markedstrender og stemningen blant kunder, investorer og andre interessenter, er avgjørende for å ta gode, strategiske beslutninger. Det samme må til for å skape konkurransefortrinn og kapre markedsandeler.
Gjennom media intelligence kan du få inngående innsikt i konkurrentenes aktiviteter og nye bevegelser i markedet, og slik identifisere muligheter for differensiering og vekst. En skreddersydd løsning for medieovervåkning og -analyse gjør det mulig for deg å følge med på bransjenyheter, forbrukeradferd og målgruppens interesser i sanntid, slik at du kan ta velinformerte og solide, strategiske beslutninger.
Les mer om de strategiske mulighetene med media intelligence her:
Daglig, internasjonal medieovervåkning av redaksjonelle medier
02
Effektiviser ressursbruken
Som leder og fagansvarlig har du sikkert mange baller i luften og må hele tiden prioritere (og nedprioritere) oppgaver. Da er ressursallokering en viktig del av arbeidshverdagen. Og selv om det er viktig å holde oversikt over markedet og mediebildet i arbeidshverdagen, er det enda viktigere å bruke tiden man har til rådighet godt.
Automatisert medieovervåkning og -analyse kan spare dere alle for både tid og krefter. En god medieovervåkningsleverandør vil hjelpe deg å få den oversikten og markedsinnsikten du trenger. De det er relevant for kan få varsling det øyeblikket noe viktig skjer, og med skreddersydde rapporter får du raskt oversikt over status quo – og kan bruke tiden på strategiske initiativer i stedet.
Les mer om mulighetene med automatisert medieovervåkning og -analyse her:
Som leder og fagansvarlig har du sikkert mange baller i luften og må hele tiden prioritere (og nedprioritere) oppgaver. Da er ressursallokering en viktig del av arbeidshverdagen. Og selv om det er viktig å holde oversikt over markedet og mediebildet i arbeidshverdagen, er det enda viktigere å bruke tiden man har til rådighet godt.
Automatisert medieovervåkning og -analyse kan spare dere alle for både tid og krefter. En god medieovervåkningsleverandør vil hjelpe deg å få den oversikten og markedsinnsikten du trenger. De det er relevant for kan få varsling det øyeblikket noe viktig skjer, og med skreddersydde rapporter får du raskt oversikt over status quo – og kan bruke tiden på strategiske initiativer i stedet.
Les mer om mulighetene med automatisert medieovervåkning og -analyse her:
03
Unngå information overload
Strategisk gode forretningsbeslutninger krever mer enn flaks. Skal du lykkes over tid, må du ha dyp innsikt og forståelse av virksomhetens omverden. Men det kan være både tidkrevende og overveldende å gjøre den nødvendige researchen, og å holde seg oppdatert på alt som rører seg i markedet.
Hvis du står i denne utfordringen, kan media intelligence være din hjelpende hånd. Ved å bruke mediedata kan du få bedre oversikt og innsikt i sanntid om markedstrender, mediedebatter, lovendringer og mye mer. Teknologien kan sortere ut støyen for deg, og levere kun den innsikten som er relevant. Slik holder du deg oppdatert og informert, og kan ta bedre beslutninger som styrker virksomheten din.
Les mer om hvordan media intelligence kan holde deg oppdatert på kun det viktigste:
Strategisk gode forretningsbeslutninger krever mer enn flaks. Skal du lykkes over tid, må du ha dyp innsikt og forståelse av virksomhetens omverden. Men det kan være både tidkrevende og overveldende å gjøre den nødvendige researchen, og å holde seg oppdatert på alt som rører seg i markedet.
Hvis du står i denne utfordringen, kan media intelligence være din hjelpende hånd. Ved å bruke mediedata kan du få bedre oversikt og innsikt i sanntid om markedstrender, mediedebatter, lovendringer og mye mer. Teknologien kan sortere ut støyen for deg, og levere kun den innsikten som er relevant. Slik holder du deg oppdatert og informert, og kan ta bedre beslutninger som styrker virksomheten din.
Les mer om hvordan media intelligence kan holde deg oppdatert på kun det viktigste:
Daglig medieovervåkning av redaksjonelle medier
04
Vær beredt på krisehåndtering
Når en krise rammer, gjelder det å få raskt oversikt over situasjonen, formulere tydelige og troverdige budskap, og bruke de best egnede kommunikasjonskanalene. Krisekommunikasjon gjort på en god måte kan både begrense skader og styre narrativet – men det krever innsikt.
I en slik situasjon er medieovervåkning et uunnværlig verktøy. Med varsling i sanntid vil du ikke bare være den første til å oppdage en eventuell omdømmetrussel – det vil også hjelpe deg å få oversikt over situasjonen og til å ta viktige beslutninger om hvem som bør uttale seg, hvilke budskap man bør få frem og hvilke kanaler man bør bruke.
Les mer om hvordan digitale verktøy for social media management, medieovervåkning og -analyse kan styrke deg gjennom en mediekrise:
Når en krise rammer, gjelder det å få raskt oversikt over situasjonen, formulere tydelige og troverdige budskap, og bruke de best egnede kommunikasjonskanalene. Krisekommunikasjon gjort på en god måte kan både begrense skader og styre narrativet – men det krever innsikt.
I en slik situasjon er medieovervåkning et uunnværlig verktøy. Med varsling i sanntid vil du ikke bare være den første til å oppdage en eventuell omdømmetrussel – det vil også hjelpe deg å få oversikt over situasjonen og til å ta viktige beslutninger om hvem som bør uttale seg, hvilke budskap man bør få frem og hvilke kanaler man bør bruke.
Les mer om hvordan digitale verktøy for social media management, medieovervåkning og -analyse kan styrke deg gjennom en mediekrise:
Daglig medieovervåkning av redaksjonelle medier
Overvåkning og analyse av sosiale medier
05
Forvalt omdømmet aktivt
Virksomhetens omdømme består av hardt oppspart kapital i form av goodwill fra omverdenen, og er et resultat av lang tids arbeid. Omdømmet er avgjørende for å tiltrekke og beholde kunder, samarbeidspartnere, ansatte og investorer. Derfor er det ikke bare lurt, men viktig å forvalte det på en god måte.
Media intelligence gjør det mulig å ta en proaktiv tilnærming til den oppgaven. Med innsikt fra redaksjonelle og sosiale medier kan du ta strategiske grep både for å forsterke positive følelser og holdninger til merkevaren og produktene, og for å håndtere negativt sentiment. Ved å måle og følge med på hvordan merkevaren oppfattes, kan du i større grad beskytte og forbedre omdømmet, og sørge for at virksomheten forblir en pålitelig og respektert aktør i markedet.
Les mer om hvordan media intelligence kan styrke ditt arbeid med omdømmet her:
Virksomhetens omdømme består av hardt oppspart kapital i form av goodwill fra omverdenen, og er et resultat av lang tids arbeid. Omdømmet er avgjørende for å tiltrekke og beholde kunder, samarbeidspartnere, ansatte og investorer. Derfor er det ikke bare lurt, men viktig å forvalte det på en god måte.
Media intelligence gjør det mulig å ta en proaktiv tilnærming til den oppgaven. Med innsikt fra redaksjonelle og sosiale medier kan du ta strategiske grep både for å forsterke positive følelser og holdninger til merkevaren og produktene, og for å håndtere negativt sentiment. Ved å måle og følge med på hvordan merkevaren oppfattes, kan du i større grad beskytte og forbedre omdømmet, og sørge for at virksomheten forblir en pålitelig og respektert aktør i markedet.
Les mer om hvordan media intelligence kan styrke ditt arbeid med omdømmet her:
Daglig medieovervåkning av redaksjonelle medier
Overvåkning og analyse av sosiale medier
4 min. lesetid
8 konkurransefordeler du kan få med medieanalyse
Er du på utkikk etter måter å styrke virksomhetens kommunikasjon, markedsposisjon og til med forretningsresultater på? Da kan medieanalyse være nøkkelen din. I dette blogginnlegget tar vi en nærmere kikk på hvilke konkurransefordeler du kan få ved hjelp av mediedata.
Prisvinnende løsninger
Vi blir spesielt glade når løsningene våre blir belønnet for sine resultater. Her er en oversikt over Infomedia-løsninger som har blitt premiert for effekten de skaper.
Cases
Institutt for Samfunnsforskning
Les hvordan Infomedia belyste medienes rolle under valgkampen ved Stortingsvalget 2021
Grand Départ – Tour De France
Les hvordan arrangøren fikk oversikt over mediedekningen av Tour de France med eventanalyse
Postkodlotteriet
Med medieovervåkning og -analyser får Postkodlotteriet bedre oversikt og dypere innsikt
Kontakt oss
Kontakt oss og hør mer om hvordan våre løsninger for medieovervåkning og -analyse kan styrke ditt arbeid med strategi og ledelse.
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Fyll på med faglig inspirasjon og oppdateringer med våre webinarer, publikasjoner og caser. Du kan når som helst avslutte abonnementet.