LAST NED E-PAPER

5 tips til best mulig medieovervåkning

God medieovervåkning kan gi innsikt i effekten av PR- og kommunikasjonsavdelingens innsats, det kan tipse salgsavdelingen om nye forretningsmuligheter, og det kan gi markedsavdelingen viktig innsikt i bransjen og konkurrentene.

Vi gir deg 5 tips til hvordan du får best mulig medieovervåkning.

Best mulig medieovervåkning?

Medieovervåkning er et viktig redskap for virksomheters PR- og kommunikasjonsavdeling.

Disiplinen brukes til å observere og undersøke medieomtaler for å kunne håndtere krisesaker, oppdage bransjenyheter, orientere seg om konkurrenter og ikke minst til å optimalisere egen kommunikasjon.

Det er dessuten et nyttig verktøy for å holde ledelse og styret orientert om viktige emner, for å minimere virksomhetens risiko, beskytte og styrke omdømmet, og identifisere nye forretningsmuligheter for å skape vekst.

Medieovervåkning skal ikke være støy i innboksen din. Det
bør tvert imot være den første mailen du åpner om morgenen.

God medieovervåkning kan nemlig gi innblikk i effekten av PR- og kommunikasjonsavdelingens innsatser, den kan tipse
salgsavdelingen om nye forretningsmuligheter, eller den kan gi marketing et nødvendig innblikk i bransjen og konkurrentene.

I dette e-paper gir vi deg 5 tips til hvordan du får best mulig medieovervåkning.

Ønsker du å bli informert om våre whitepapers?

Meld deg på vårt nyhetsbrev og bli automatisk oppdatert når vi har nye whitepapers, spennende webinarer og blogginnlegg.