Markedsanalyse

Finn din ultimate posisjon med en markedsanalyse

Når du vet hvordan markedet ditt ser ut og hvor du selv står i det, kan du finne den mest lønnsomme posisjonen for deg. Våre markedsanalyser gir deg innsikt så du kan styre virksomheten mot de rette målene.

Spørreundersøkelse

Ta temperaturen på markedet ditt – vi finner målgruppen, stiller de rette spørsmålene og hjelper deg med å forstå svarene.

Markedsundersøkelse

Vi samler inn og analyserer mediedata fra markedet ditt slik at du får den innsikten og forståelsen du trenger i dine strategiske beslutninger.

Kvalitativ markedsanalyse

Spørreundersøkelse

Ta temperaturen på markedet ditt – vi finner målgruppen, stiller de rette spørsmålene og hjelper deg med å forstå svarene.

Merkevare

Viser elementer som kjennskap, preferanse og assosiasjoner til din merkevare kontra dine konkurrenters, og hvor du kan bli sterkere.

Drivere

Finner de viktigste driverne for dine produkter og tjenester, og hvordan du kan øke din konkurransekraft.

Tilfredshet

Måler tilfredshet og lojalitet hos dine samarbeidspartnere og konkretiserer forventninger og forbedringspunkter.

Mediekanaler

Avdekker hvilke mediekanaler som fungerer best for ditt budskap og dine KPIer.

Dybdeintervju

Dyptgående intervju med én person eller gruppe av gangen. Gir en dypere forståelse av en problemstilling (motiver, holdninger, adferd, følelser osv.).

?

Innblikk i hvordan deres CEO, kommunikasjonssjef og øvrige talspersoner har nådd gjennom i mediene.

Kvantitativ markedsanalyse

Markedsundersøkelse

Vi samler inn og analyserer mediedata fra markedet ditt slik at du får den innsikten og forståelsen du trenger i dine strategiske beslutninger.

Målgruppe

Vi identifiserer den mest lønnsomme målgruppen din, hva som kjennetegner den, og finner nye, potensielle markeder for deg.

Kampanjer

Gir svar på hvor godt kampanjene dine treffer og om de gir ønsket effekt.

Tracking

Vi har verktøy til å overvåke markedsposisjonen din over tid og kan dokumentere utviklingen.

Tendens

Medieomtale knyttet til deg eller et tema – fordelt på positiv, negativ og nøytral tendens.

Mediescore

Kvaliteten på medieomtalen tallfestes på en skala fra 0-100 og brytes ned på tematikk og historikk.

Øvrig innsikt

Vi har også metoder for å vise medieomtale brutt ned på dekning, toppkilder og geografisk spredning.

Kombiner våre data med dine

Ved å kombinere din innsikt med vår, kan vi oppdage sammenhenger og nye muligheter. Utvid markedsanalysen med egne data, og forstå markedsposisjonen din enda bedre. 

Se sammenhenger

Ved å se omsetning, trafikk, produktlanseringer o.l.  i sammenheng med markedsanalysen, kan vi peke ut sammenhenger som ikke før var synlig.

Oppdag muligheter

Få dypere innsikt og ny forståelse av din egen markedsposisjon, samt hva du kan gjøre for å påvirke den. Vi har verktøyet – og metoden.

Dokumenter effekten

Se og dokumenter effekten av din markedsinnsats i større detalj, når vi kobler sammen vår innsikt med dine resultater.

Brosjyre

Last ned brosjyren og få mer informasjon

Vil du forstå din markedsposisjon og -muligheter bedre? Last ned brosjyren og få mer informasjon om våre markedsanalyser, eller kontakt oss.

Kontakt oss

Ta kontakt med Oddmund for mer informasjon om våre markedsanalyser og pris.

Oddmund Vaagsholm
Head of Analysis & Advisory