Få innsikt i markedet
Markedsanalyse
Når du vet hvordan markedet ditt ser ut og hvor du selv står i det, kan du finne den mest lønnsomme posisjonen for deg. Finn din ultimate markedsposisjon med en markedsanalyse.
Markedsanalyse
Grip mulighetene før konkurrentene
Med bedre innsikt, blir mulighetene tydeligere. Infomedias markedsanalyser hjelper deg med ny og dypere innsikt i din markedsposisjon, slik at du og teamet ditt kan løfte virksomheten opp og frem.
Våre erfarne analytikere gir deg oversikt og innsikt i mediebildet og din omverden, og hjelper deg å identifisere nye muligheter – før konkurrentene. Med moderne teknologi, omfattende mediedata og høy fagkompetanse, finner vi den mest lønnsomme markedsposisjonen for din virksomhet – og peker ut stien som tar deg i riktig retning.
Spørreundersøkelse
Ta temperaturen på markedet ditt – vi finner målgruppen, stiller de rette spørsmålene og hjelper deg med å forstå svarene.
Markedsundersøkelse
Vi samler inn og analyserer mediedata fra markedet ditt slik at du får den innsikten og forståelsen du trenger i dine strategiske beslutninger.
Kvalitativ markedsanalyse
Spørreundersøkelse
Ta temperaturen på markedet ditt – vi finner målgruppen, stiller de rette spørsmålene og hjelper deg med å forstå svarene.
Merkevare
Viser elementer som kjennskap, preferanse og assosiasjoner til din merkevare kontra dine konkurrenters, og hvor du kan bli sterkere.
Drivere
Finner de viktigste driverne for dine produkter og tjenester, og hvordan du kan øke din konkurransekraft.
Tilfredshet
Måler tilfredshet og lojalitet hos dine samarbeidspartnere og konkretiserer forventninger og forbedringspunkter.
Mediekanaler
Avdekker hvilke mediekanaler som fungerer best for ditt budskap og dine KPIer.
Dybdeintervju
Dyptgående intervju med én person eller gruppe av gangen. Gir en dypere forståelse av en problemstilling (motiver, holdninger, adferd, følelser osv.).
?
Innblikk i hvordan deres CEO, kommunikasjonssjef og øvrige talspersoner har nådd gjennom i mediene.
Kvantitativ markedsanalyse
Markedsundersøkelse
Vi samler inn og analyserer mediedata fra markedet ditt slik at du får den innsikten og forståelsen du trenger i dine strategiske beslutninger.
Målgruppe
Vi identifiserer den mest lønnsomme målgruppen din, hva som kjennetegner den, og finner nye, potensielle markeder for deg.
Kampanjer
Våre markedsanalyser gir svar på hvor godt kampanjene dine treffer og om de gir ønsket effekt.
Tracking
Vi har verktøy til å overvåke markedsposisjonen din over tid og kan dokumentere utviklingen.
Tendens
Våre markedsanalyser viser medieomtalen knyttet til deg eller et tema – fordelt på positiv, negativ og nøytral tendens.
Mediescore
Kvaliteten på medieomtalen tallfestes på en skala fra 0-100 og brytes ned på tematikk og historikk.
Øvrig innsikt
Vi har også metoder for å vise medieomtale brutt ned på dekning, toppkilder og geografisk spredning.
Kombiner våre data med dine
Ved å kombinere din innsikt med vår, kan vi oppdage sammenhenger og nye muligheter. Utvid markedsanalysen med egne data, og forstå markedsposisjonen din enda bedre.
Se sammenhenger
Ved å se omsetning, trafikk, produktlanseringer o.l. i sammenheng med markedsanalysen, kan vi peke ut sammenhenger som ikke før var synlig.
Oppdag muligheter
Få dypere innsikt og ny forståelse av din egen markedsposisjon, samt hva du kan gjøre for å påvirke den. Vi har verktøyet – og metoden.
Dokumenter effekten
Se og dokumenter effekten av din markedsinnsats mer detaljert, når vi kobler sammen vår innsikt med dine resultater.
last ned Brosjyre
Få mer informasjon om våre markedsanalyser og pris
Vil du forstå din markedsposisjon og -muligheter bedre? Last ned brosjyren og få mer informasjon om våre markedsanalyser her, eller kontakt oss.
Kontakt oss
Vil du vite mer om våre markedsanalyser og pris? Ta kontakt for en hyggelig og uforpliktende prat.