fbpx
Få innsikt i markedet

Markedsanalyse

Når du vet hvordan markedet ditt ser ut og hvor du selv står i det, kan du finne den mest lønnsomme posisjonen for deg. Finn din ultimate markedsposisjon med en markedsanalyse.

Mann med briller leser på en tablet og smiler.
Markedsanalyse

Grip mulighetene før konkurrentene

Med bedre innsikt, blir mulighetene tydeligere. Infomedias markedsanalyser hjelper deg med ny og dypere innsikt i din markedsposisjon, slik at du og teamet ditt kan løfte virksomheten opp og frem. 

Våre erfarne analytikere gir deg oversikt og innsikt i mediebildet og din omverden, og hjelper deg å identifisere nye muligheter – før konkurrentene. Med moderne teknologi, omfattende mediedata og høy fagkompetanse, finner vi den mest lønnsomme markedsposisjonen for din virksomhet – og peker ut stien som tar deg i riktig retning.

Spørreundersøkelse

Ta temperaturen på markedet ditt – vi finner målgruppen, stiller de rette spørsmålene og hjelper deg med å forstå svarene.

Markedsundersøkelse

Vi samler inn og analyserer mediedata fra markedet ditt slik at du får den innsikten og forståelsen du trenger i dine strategiske beslutninger.

Kvalitativ markedsanalyse

Spørreundersøkelse

Ta temperaturen på markedet ditt – vi finner målgruppen, stiller de rette spørsmålene og hjelper deg med å forstå svarene.

Merkevare

Viser elementer som kjennskap, preferanse og assosiasjoner til din merkevare kontra dine konkurrenters, og hvor du kan bli sterkere.

Drivere

Finner de viktigste driverne for dine produkter og tjenester, og hvordan du kan øke din konkurransekraft.

Tilfredshet

Måler tilfredshet og lojalitet hos dine samarbeidspartnere og konkretiserer forventninger og forbedringspunkter.

Mediekanaler

Avdekker hvilke mediekanaler som fungerer best for ditt budskap og dine KPIer.

Dybdeintervju

Dyptgående intervju med én person eller gruppe av gangen. Gir en dypere forståelse av en problemstilling (motiver, holdninger, adferd, følelser osv.).

?

Innblikk i hvordan deres CEO, kommunikasjonssjef og øvrige talspersoner har nådd gjennom i mediene.

Kvantitativ markedsanalyse

Markedsundersøkelse

Vi samler inn og analyserer mediedata fra markedet ditt slik at du får den innsikten og forståelsen du trenger i dine strategiske beslutninger.

Målgruppe

Vi identifiserer den mest lønnsomme målgruppen din, hva som kjennetegner den, og finner nye, potensielle markeder for deg.

Kampanjer

Våre markedsanalyser gir svar på hvor godt kampanjene dine treffer og om de gir ønsket effekt.

Tracking

Vi har verktøy til å overvåke markedsposisjonen din over tid og kan dokumentere utviklingen.

Tendens

Våre markedsanalyser viser medieomtalen knyttet til deg eller et tema – fordelt på positiv, negativ og nøytral tendens.

Mediescore

Kvaliteten på medieomtalen tallfestes på en skala fra 0-100 og brytes ned på tematikk og historikk.

Øvrig innsikt

Vi har også metoder for å vise medieomtale brutt ned på dekning, toppkilder og geografisk spredning.

Kombiner våre data med dine

Ved å kombinere din innsikt med vår, kan vi oppdage sammenhenger og nye muligheter. Utvid markedsanalysen med egne data, og forstå markedsposisjonen din enda bedre. 

Se sammenhenger

Ved å se omsetning, trafikk, produktlanseringer o.l.  i sammenheng med markedsanalysen, kan vi peke ut sammenhenger som ikke før var synlig.

Oppdag muligheter

Få dypere innsikt og ny forståelse av din egen markedsposisjon, samt hva du kan gjøre for å påvirke den. Vi har verktøyet – og metoden.

Dokumenter effekten

Se og dokumenter effekten av din markedsinnsats mer detaljert, når vi kobler sammen vår innsikt med dine resultater.

last ned Brosjyre

Få mer informasjon om våre markedsanalyser og pris

Vil du forstå din markedsposisjon og -muligheter bedre? Last ned brosjyren og få mer informasjon om våre markedsanalyser her, eller kontakt oss.

Kontakt oss

Vil du vite mer om våre markedsanalyser og pris? Ta kontakt for en hyggelig og uforpliktende prat.

Få mer informasjon om våre markedsanalyser

LAST NED E-BOK

Medieovervåkning
- veien til innsikt