Markedsanalyse

Finn din ultimate markedsposisjon

En virksomhets posisjon i markedet er avgjørende for dens suksess. Vi hjelper deg å finne din ultimate markedsposisjon.

Få oversikt over markedet ditt

Markedsposisjonen er tett knyttet opp mot både markedsandeler og selskapets omdømme. Derfor betaler det seg å legge litt energi i posisjonering. Det gjelder å identifisere og innta en strategisk, god markedsposisjon, som differensierer virksomheten fra konkurrenter – og lokker målgruppen nærmere.

For å finne den mest lønnsomme markedsposisjonen for din virksomhet eller organisasjon, trenger du å vite hvordan markedet ditt ser ut – og hvor du selv står i det. Du trenger oversikt over hvilke muligheter som finnes før du velger ut et mål. Og du trenger å vite hvordan du kommer deg dit. Kort sagt; du trenger kart og kompass.

analyse og rådgivning

Posisjoner deg smartere

Gjennom medieanalyse og markedsundersøkelser identifiserer vi virksomhetens markedsposisjon, de virkemidler som kan styrke konkurransekraften, samt hva du kan gjøre for å påvirke posisjonen.

Merkevare

Hvor mange kjenner din merkevare, kontra dine konkurrenters? Hvilken posisjon har du i forhold til dem? Blir merkevaren assosiert med de rette verdiene? Og hvor lojale er kundene til merkevaren?

Drivere

Hva er de viktigste driverne for dine produkter og tjenester? Hva driver oppfattelsen av din merkevare? Hvilke styrker og svakheter har den? Og hva kan styrke markedsposisjonen ytterligere?

Målgruppe

Hvem er din mest lønnsomme og viktigste målgruppe? Hva kjennetegner dem? Hvor tilfredse er de med produktene og tjenestene dine nå, og hva er avgjørende for å beholde dem som kunder?

brosjyre

Last ned brosjyren og få mer informasjon

Vil du forstå din markedsposisjon og -muligheter bedre? Last ned brosjyren og få mer informasjon om våre markedsanalyser, eller kontakt oss.

Kombiner våre data med dine

Ved å slå sammen din innsikt med vår, kan vi oppdage sammenhenger og nye muligheter i markedet ditt. Utvid markedsanalysen med egne data for å forstå posisjonen og vekstpotensialet ditt enda bedre.

Se sammenhenger

Ved å se omsetning, trafikk, produktlanseringer o.l.  i sammenheng med markedsanalysen, kan vi peke ut sammenhenger som ikke før var synlig.

Oppdag muligheter

Få dypere innsikt og ny forståelse av din egen markedsposisjon, samt hva du kan gjøre for å påvirke den. Vi har verktøyet – og metoden.

Dokumenter effekten

Se og dokumenter effekten av din markedsinnsats mer detaljert, når vi kobler sammen vår innsikt med dine resultater.

Kontakt oss

Ta kontakt med Oddmund for mer informasjon om markedsposisjonering og pris.

Oddmund Vaagsholm
Head of Analysis & Advisory