Hootsuite lanserer TikTok-integrasjon

Post Author
Katrine Jacobsen

Katrine Jacobsen
Strategy Consultant, Social Media

Har virksomheten din hoppet på dagens store trendmedium TikTok? Da har vi gode nyheter fra Hootsuite. Og hvis du ikke er på TikTok, så er det nå enda flere gode grunner til å bli med.

Hootsuite er et av få verktøy for social engagement som har inngått et offisielt partnersamarbeid med TikTok. Det betyr at det nå er mulig for deg å publisere, planlegge, overvåke og analysere din TikTok-tilstedeværelse gjennom ditt allerede eksisterende Hootsuite-oppsett.

Kom i gang med TikTok-videoene dine i Hootsuite.

Planlegg innholdet ditt for TikTok

Den nye integrasjonen med Hootsuite gjør det enkelt å planlegge TikTok-videoene dine. Du lager videoene direkte i TikTok-plattformen som alltid, slik at du kan bruke de populære lydfilene og trendene for å bryte gjennom TikTok-lydmuren.

Når du har laget en TikTok-video, lagrer du den og laster den deretter opp til Hootsuite, enten på skrivebordet eller via Hootsuite Mobile App.

I Hootsuite kan du tillate kommentarer, «stitch» og «duet». I tillegg kan du få innsikt i når det er best å legge ut innholdet ditt før du planlegger det.

Når du har laget innholdet og planlagt publiseringstidspunkt, vil det vises i Planleggeren – både på skrivebordet og i Hootsuite Mobile App. På den måten kan du planlegge TikTok-innholdet ditt på forhånd, på lik linje med innholdsplanleggingen din for andre sosiale mediekanaler.

Følg denne guiden for å komme i gang planlegging av TikTok-videoer via Hootsuite.

Overvåk kommentarene dine på TikTok-videoer

Når du har lagt ut TikTok-videoene dine, er det fint å få en oversikt over kommentarene som kommer på dette. Via din TikTok-stream fra Hootsuite Dashboard kan du enkelt svare på kommentarer på TikTok-videoene dine.

Her kan du både like, svare på og skjule kommentarer. Les mer om hvordan du håndterer kommentarer her.

Mål og analyser TikTok-videoene dine

Som med alt annet innhold er det viktig å måle hvordan innholdet mottas og performer. Med den nye integrasjonen kan du gjøre det direkte i Hootsuite Analytics.

Her kan du både se post performance for hver video, og du kan også lage en konkret TikTok-rapport for dine TikTok KPIer og dermed måle på både følgerne og videoene dine. Les hvilke KPIer du kan få innsikt i via Analytics her.

Den nye integrasjonen mellom TikTok og Hootsuite gjør det utrolig enkelt for virksomheter å få TikTok-universet sitt i gang og høste de mange fordelene som den populære plattformen tilbyr. Men før du kan begynne å planlegge innhold, svare på kommentarer og måle din performance, krever det at TikTok-kanalene dine legges til i Hootsuite-løsningen din. Les hvordan du legger dem til her.

Kontakt oss

Kontakt oss gjerne for en hyggelig og uforpliktende prat om mulighetene i Hootsuite.

Last ned vår guide om social listening

Bestill en Hootsuite demo