Produktnytt fra Hootsuite Q1 2022

Post Author

Katrine Jacobsen
Strategy Consultant, Social Media

Jobber du med social media management og med Hootsuite? Da har vi gode nyheter. Les her og oppdag nye, spennende og nyttige verktøy i Hootsuite.

Ny startside i Hootsuite med Social Score

Når du logger på Hootsuite, vil du se en ny startside med raske snarveier til de viktigste verktøyene dine, inkludert en direktelenke for å lage nytt innhold med ’schedule a post now’ og en lenke til ’Help and Resources’.

I tillegg kan du se en Social Score som gir deg en daglig oversikt over din performance på sosiale medier. Scoren er basert på hvor ofte du deler innhold, samt engasjementet innlegget ditt mottar. Du vil også motta personlige anbefalinger om hvordan du kan bli mer aktiv på dine sosiale mediekanaler og nå dine mål. Du kan lese mer om Social Score via denne lenken

’Send now’ posts vises i planleggeren

Nå kan du også se ‘send now’ posts i planleggeren (kalenderoversikten din) – altså innleggene som du har publisert direkte i Hootsuite.

Tidligere viste planleggeren kun kladder og planlagte innlegg. Nå får du altså full oversikt over ditt innhold i planleggeren, noe vi vet at flere av kundene våre har ventet på.

En annen oppdatering i planleggeren er at du nå kan se kalenderoversikten din også per måned. Du kan dermed selv velge om du vil se innholdet per uke eller per måned.

Last ned Hootsuite Social Trends 2022

Avansert Twitter-søking i Streams

Nå kan du gjøre Twitter-søket ditt enda mer nøyaktig, ved å bruke Twitter Search Stream i Hootsuite Dashbordet ditt.

Du kan nå tilpasse søket ditt ved å fylle ut ulike filtre, og dermed lytte mer presist på hva brukerne skriver på Twitter om akkurat din merkevare, virksomhet, agenda eller noe helt annet.

Velg strømmen som heter «’Advanced Search’ når du legger til en ny Twitter stream til dashbordet.

Bruk word cloud visualisering og forstå dataene dine bedre

I Hootsuite Analytics kan du nå se dataene dine på en ny måte – nemlig med word cloud visualisering. Det betyr at du kan se ordene og emnene som trender.

Du kan bruke word cloud visualisering av følgende metrics: Fans, Innkommende meldinger eller innlegg. Du kan dykke dypere inn i disse ved å filtrere på språk, tag eller emne.

Bruk word cloud visualisering for å dykke dypere inn i populære språk, tagger eller emner.

Du finner dette under dine rapporter i Hootsuite Analytics.

Flere muligheter med Social Advertising

I forrige oppdatering annonserte vi at alle Enterprise-kunder nå har tilgang til å lage kampanjer og annonser for Facebook/Instagram og LinkedIn, og dermed samle både organisk og betalt innhold i ett verktøy.

Nå kan du jobbe enda mer strategisk med kampanjene og annonsene dine i Hootsuite, ved å lage ’multiple ads’.

Du kan teste ulike varianter av annonsene dine med bare ett klikk: Velg ’new ad’ -knappen for å lage forskjellige varianter av den samme annonsen eller for å lage forskjellige annonser fra bunnen av. Facebook viser annonsene dine til målgruppen(e) og optimaliserer automatisk basert på annonsen(e) som gir best resultater.

Videre har det også kommet oppgraderinger til Social Advertising i Hootsuite.

  • LinkedIn Lead generation campaign: Det er nå mulig å lage lead generation-kampanjer for LinkedIn direkte i Hootsuite. Det er altså ikke nødvendig å bytte til LinkedIn Ads Manager.
  • Målrett atferd og demografi på Facebook og LinkedIn: Lag kampanjer med alle de detaljerte mulighetene som du kjenner til fra Facebook Business Manager – nå direkte i Hootsuite. Velg atferd og demografi til å målrette eller ekskludere for målgruppene dine i annonser.
  • Forberedte annonseplasseringer på Facebook og Instagram: Når du lager annonser til Facebook og Instagram kan du nå velge om du vil bruke automatiske plasseringer eller velge plasseringer manuelt.
 

Med Hootsuite Social Advertising kan du arbeide smartere, spare tid, samle organisk og betalt innhold og måle på alle innsatser i ett samlet verktøy

Nyheter i Hootsuite Impact

Hvis du har tilgang til Hootsuite Impact, kan du nå bruke Impact post-level metrics i Hootsuite Analytics – på samme måte som du allerede kjenner det med side-level metrics.

Lag visuelle rapporter med en helhetlig oversikt over performance på sosiale medier-kanaler, og gå mer i dybden med sammenligning og filtrering på innhold med post-level metrics.

I tillegg har ’Content Comparison’ også blitt lansert i Hootsuite Impact. Dette gir deg mulighet til å sammenligne organisk og betalt performance på tvers av sosiale medier-kanaler

Amplify er nå en integrert del av Hootsuites Mobil App

Hootsuite har gjort det enklere og mer overkommelig for deg som lager innhold til dine ansatte via Hootsuite Amplify. I stedet for å jobbe med to forskjellige mobilapper, har Amplify nå blitt integrert i Hootsuite Mobile App.

For deg som lager innhold til dine ansatte til Amplify betyr dette at du nå har all aktivitet samlet på ett sted. For ansatte betyr dette mer brukervennlig navigasjon og app samt tilgang til planleggeren, slik at ansatte også kan planlegge innhold.

Infomedia tar direkte kontakt med de av kundene våre som skal flyttes over til den nye appen, slik at vi sammen kan legge en plan. Vi har laget en hjelpepakke med forklarende videoer, som kan brukes av dine ansatte. Det vil hjelpe dem godt på vei i den nye appen. Vi står alltid klare til å hjelpe og bidra.

Vil du vite mer om Social Media Management og Hootsuite?

Vil du vite mer om Hootsuite?

Har du lyst til å høre mer om Hootsuite, er du velkommen til å kontakte oss for en uforpliktende prat.

Book en demo

5 tips til best mulig medieovervåkning