Produktnytt fra Hootsuite

Post Author

Katrine Jacobsen
Strategy Consultant, Social Media

Jobber du med social media management og med Hootsuite? Da har vi gode nyheter. Her får du en kavalkade av nye spennende og nyttige verktøy i Hootsuite.

Instagram DM’s og kommentarer i Inbox er nå mulig

Instagram DM’s (Direct Messages), herunder privatbeskjeder, svar på stories samt @tags på stories, har siden oktober vært en del av Hootsuite Inbox, da Instagram åpnet opp for denne APIen for tredjepartssystemer. Det er nå også blitt mulig å håndtere Instagram- kommentarer fra Inboxen.

Du håndterer Instagram kommentarer og beskjeder på samme måte som du er vant til med kommentarer og beskjeder fra de andre plattformene. Det betyr at du nå har én enkelt inngang for å håndtere kommentarene dine fra Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter, samt privatbeskjedene dine fra Facebook, Instagram og Twitter.

Tilpass og publiser innholdet ditt for hver SoMe-kanal samtidig

Nå er det enklere for deg å lage innhold på tvers av sosiale mediekanaler samtidig. Med noen få klikk kan du lage innhold til både Facebook, Instagram, Twitter og LinkedIn – hvor hvert innlegg er tilpasset det enkelte mediet.

Du lager innholdet ditt som du normalt ville gjort. Men i stedet for å duplisere innholdet til en ny kanal, eller bruke det samme innholdet, kan du nå publisere ulike tekster til målgruppene dine på Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter. Du velger dermed hvilke kanaler du ønsker å dele innlegg og innhold på. Du kan deretter tilpasse teksten for hver kanal ved å navigere gjennom de valgte kanalene.

Nyheter i Hootsuite Amplify

Videoer for LinkedIn-profiler og tilpasset aktiveringsmail

Nok en etterlengtet nyhet for deg som bruker Hootsuite Amplify til å dele innhold med dine ansatte. Det har nå blitt mulig å poste og dele videoinnhold til LinkedIn-profiler via Hootsuite Amplify.

Hvis du og kollegene dine har et sterkt fokus på å dele innhold for LinkedIn, kan du nå også dele flott videoinnhold med dine ansatte i Hootsuite Amplify, som de kan dele til sine LinkedIn-profiler. Du lager innhold for Hootsuite Amplify akkurat som du normalt ville gjort.

Du kan nå skrive din egen velkomstmail til de ansatte når du inviterer dem til Hootsuite Amplify. Du kan lage din egen overskrift, tekst og lenker og velge om denne teksten skal være på norsk eller engelsk.

Du finner dette alternativet under ‘Admin settings’ øverst til høyre i dashbordet via det venstre navigasjonspanelet.

Nyheter i Hootsuite Analytics

Ny navigasjon og flere metrics

Hootsuite Analytics’ navigasjon er nå delt inn i ’Organic reporting’, ’Ads reporting’ og ’Report’.

Under Organic reporting finner du en oversikt over det organiske innholdet ditt på tvers av kanalene du har lagt til i Hootsuite. Som du kjenner det fra ’Quick views’, kan du se de forskjellige KPIene dine på hvert enkelt innhold.

Under Ads reporting vil du kunne se det betalte innholdet ditt som du har laget via Facebook Business Manager eller LinkedIn Manager. Denne delen er imidlertid bare tilgjengelig for Enterprise-kunder.

’Report’ er slik som du kjenner det. Her kan du lage dine egne rapporter på tvers av KPIer og kanaler, enten ved hjelp av Hootsuites templates eller du kan lage dine egne rapporter fra bunnen av.

Et godt tips: Sett en ’pin’ på de mest brukte rapportene dine, så vil de bli uthevet og vises under ’Reports’ i Analytics-menyen. På denne måten kan du alltid enkelt finne dine lagrede KPIer.

Hvis du måler på Twitter er det nå også mulig å se data på engagement og impressions fra Twitter-kanalen din i Hootsuite Analytics.

Er du nysgjerrig på mer, samt de ulike metrikkene,  kan du se en oversikt over mulighetene via denne lenken.

TikTok app-integrasjon

Har du hoppet på TikTok-bølgen? Eller kanskje det bør være ditt fokus i 2022? Da deler vi gjerne nyheten om at TikTok endelig har åpnet opp for deres API, som gjør det mulig for virksomheten din å måle innsatsen, samt lytte til en hashtag.

Det krever at du laster ned en app fra Hootsuite App Directory. Du har forskjellige muligheter:

TikTok Info: Her kan du følge de siste TikTok-innleggene fra en hashtag. Du kan lese mer om og laste ned TikTok Info her

Pendulum: Her kan du se TikTok-videoene dine, samt dele og planlegge dem for dine andre sosiale kanaler. Du kan legge til flere TikTok-kanaler. Du kan lese mer om og laste ned Pendulum her

Når du har lastet ned én eller begge TikTok-appene, kan du se disse fra dashbordet, hvor du har all aktiviteten din på tvers av sosiale mediekanaler.

Social Advertising for Enterprise-kunder

Det er nå mulig for våre Enterprise-kunder å ha en 360-graders løsning, hvor både ditt organiske og betalte innhold er samlet i én plattform. Det blir nesten ikke bedre.

Med Social Advertising kan du nå integrere din Facebook Business Manager og LinkedIn Manager og dermed lage dine betalte kampanjer for Facebook, Instagram og LinkedIn direkte i Hootsuite.

I tillegg til å planlegge og optimalisere ditt organiske og betalte innhold, samt kampanjeflow, kan du med Social Advertising også måle på innsatsen din. Dermed kan du lage rapporter og sette opp KPIene dine på tvers av organisk og betalt innhold.

Vil du vite mer om Social Media Management og Hootsuite?

Vil du vite mer om Hootsuite?

Har du lyst til å vite mer om Hootsuite, er du velkommen til å kontakte oss for en uforpliktende prat.

Book en demo

5 tips til best mulig medieovervåkning