Rådgivning

Vi forvandler innsikt til handling, og handling til resultater

Få enda dypere innsikt i hvordan medieovervåkningen og analysen vår kan styrke kommunikasjonen og virksomheten deres.

La oss ta kommunikasjonen et stort skritt videre

Våre velprøvde prosesser og erfarne rådgivere skaper merverdi på toppen av medieovervåkning og analyse. Det gir mer innsikt for å berike kommunikasjonen og virksomheten deres.

Her kan vi hjelpe

Analytikerne og rådgiverne våre hjelper deg med å gjøre om kommunikasjonsinnsikt til målrettede handlinger som skaper målbare resultater.

Mange ser på seg selv som ansvarsbevisste og nytenkende, men kanskje er man i stedet kjent for å være tradisjonelle og konservative. Infomedia tilbyr verdifull data og innsikt som gjør det mulig å posisjonere seg med det rette budskapet i de riktige mediene og de riktige kanalene.

Vi kartlegger medier og kanaler og får budskapet ut til målgruppene. Vi belyser i hvilken grad budskapet faktisk slår gjennom og følger selvfølgelig opp aktivitetene deres og justerer strategien, fram til dere er i mål.

Kontakt oss for rådgivning hvis du ønsker strategisk og datadrevet tilgang til optimalisering av budskap, medier og kanaler.

Målrettet arbeid med data og innsikt i medier og kommunikasjon kan bidra til utvikling av virksomheten eller organisasjonen deres på mange måter. Det har aldri vært flere metoder for å måle om man flytter noe i praksis. Vi hjelper med å gjøre kommunikasjonsarbeidet deres målbart og dermed effektivt.

Vi tror for eksempel ikke på den tradisjonelle antagelsen om at stor rekkevidde nødvendigvis er det samme som høy kjennskap. Vi tror heller ikke på at høy kjennskap nødvendigvis fører til stort salg.

Kontakt oss for rådgivning dersom dere ønsker å identifisere hva som bør måles for å belyse om kommunikasjonsarbeidet påvirker strategiske forretningsmål.

Dersom du snakker om alt, blir du ikke husket for noe. Virksomheter som derimot velger agenda med omhu, har større sjanse for å bli bemerket og husket.

Hvordan er synligheten deres i mediene innen de agendaene som bringer dere nærmere å nå strategiske mål?

Vi har landets bredeste og dypeste mediedekning og tonnevis av data på lager. Dette bruker vi til å avdekke våre kunders posisjon og agendaer i mediebildet i forhold til konkurrentene. Vi legger sammen strategier og planer, og sikrer at alle de viktigste agendaene slår gjennom. På denne måten blir dere bemerket og husket for det dere ønsker.

Troverdig kommunikasjon fra relevante talspersoner er sentralt for både posisjonering og branding for enhver virksomhet eller organisasjon. Men hva er nødvendig å kommunisere for å posisjonere seg riktig? Hvem vet noe om hva og hvordan kunnskapen og budskapet deres slår gjennom, slik at de viktigste budskapene når ut?

Hos Infomedia måler vi løpende hvordan og i hvilke medier våre kunders talspersoner blir nevnt. Det gir oss verdifull innsikt til rådgivning rundt tilstedeværelse for deres talspersoner, og løpende optimalisering av deres aktiviteter i mediene.

Å ta samfunnsansvar innen bærekraft har blitt en like naturlig del av strategien som bruk av digital teknologi. Men hvilken betydning har det for virksomheten, posisjonen og imaget deres når dere kommuniserer bærekraftige budskap? Hvilke verdensmål bør dere prioritere i kommunikasjonsarbeidet i forhold til konkurrentene?

Infomedia har full kontroll over hva som står på bærekraftige agendaer på tvers av redaksjonelle og sosiale medier.

Kontakt oss for rådgivning dersom dere ønsker å drøfte en bærekraftig strategi for kommunikasjonen deres. Slik kan dere måle og optimalisere, inntil den slår gjennom i mediene og hos målgruppene.

Omverden holder konstant øye med hvordan dere agerer på sosiale medier – eller ikke agerer. Målgruppene deres orienterer og engasjerer seg primært på sosiale medier når de velger hvem de vil kjøpe hos, stemme på eller anbefale til andre.

Det har aldri vært viktigere å kommunisere tydelig, velge riktige talspersoner, eller å tilpasse budskapet til målgruppen. Klarer man dette kan deres viktigste budskap trenge gjennom på 140 tegn, og med en hær av tilskuere og dommere på den sosiale tribunen.

Vi tilbyr både strategisk rådgivning og ledende teknologi som hjelper de største virksomhetene og organisasjonene å overvåke, analysere og forstå budskap og dialoger i alle sosiale kanaler.

Vi har kontorer i hele Norden og tilbyr mediedata fra all verdens nyhetsmedier. Det gir oss stor kunnskap innen valg av medier og budskap i et internasjonalt kommunikasjonslandskap. Både i redaksjonelle og sosiale medier.

Er virksomheten eller organisasjonen deres på jakt etter nye kunder, bedre image eller andre strategiske mål, kontakt oss for rådgivning. Vi gir store internasjonale merkevarer innsikt og analyser fra det internasjonale markedet.

Gratis analyserapport

CEO Superbrands 2019

CEO Superbrands 2019 fokuserer på danske toppledere, som utgjør en sterk varemerke for virksomheten sin i media og på sosiale medier.

Vi får et helhetlig bilde på omtalen og omtalemengden hver eneste dag gjennom Infomedia. Medieanalysen bruker vi aktivt internt for å forstå omfanget av saker og for å synliggjøre internt hvordan omdømmet til Avinor er og hvordan vi kan jobbe bedre for å løfte frem viktige ting. Infomedias tjenester hjelper oss å ha en finger på pulsen av hva som skjer på områder som berører oss, enten direkte eller indirekte. Det gir stor verdi.

Joachim Westher-Andersen, Kommunikasjonssjef, Oslo lufthavn

Se også

Analyse og innsikt

Analysene og dashbordet vårt gir innsikt i omtaler, omdømme og ytelse i mediebildet.

Digitale plattformer

Vi tilbyr noen av markedets ledende teknologier for å overvåke og analysere kommunikasjonen din på sosiale medier.

Følg oss på bloggen

Få innsikt i de nyeste trendene innen mediaintelligens. Følg våre eksperter på bloggen.

La oss møtes

Våre analytikere og rådgivere forstår dine krav til å skape resultater, og kan ta kommunikasjonen deres ett skritt videre.

Hør mer om: 

  • Hvordan du får mer ut av medieovervåkning/-analyse
  • Hvordan kollegaene dine kan utnytte medieovervåkning
  • Hvordan du kan påvise effekt av kommunikasjonen din
  • Hvordan du optimaliserer kommunikajonstiltakene dine
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.